وصیت‌نامه پاسدار شهید عباس فخار‌نیا/ نماز‌ جماعت و مجالس ادعیه را ترک نکنید

پاسدار شهید «عباس فخار‌نیا» در وصیت‌نامه خود آورده است: «بهترين وسيله براى آمرزش گناهان و تقرب به سوى پروردگار شركت در نمازهاى جماعت و نماز جمعه و دعاى توسل و كميل و ... است كه در كتب ادعيه آمده و رحمت خدا در آن مجالس به وضوح ديده ميشود حتى المقدور آن‌ها را ترك نكنيد».
کد خبر: ۳۴۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ - 03June 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «عباس فخار‌نیا» در پنجم فروردین ۱۳۴۵ در تهران چشم به جهان گشود. وی حین عملیات کربلای یک در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۶۵، در منطقه مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه پاسدار شهید عباس فخار‌نیا / نماز‌ جماعت و مجالس ادعیه را ترک نکنید

تصاویر وصیت‌نامه پاسدار شهید «عباس فخارنیا»

وصیت‌نامه پاسدار شهید عباس فخار‌نیا / نماز‌های جماعت و مجالس ادعیه را ترک نکنید

وصیت‌نامه پاسدار شهید عباس فخار‌نیا / نماز‌های جماعت و مجالس ادعیه را ترک نکنید

وصیت‌نامه پاسدار شهید عباس فخار‌نیا / نماز‌های جماعت و مجالس ادعیه را ترک نکنید

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ»

خدایا تو را شکر میکنم از اینکه به من گناهکار منت نهادی و با این همه جرم و حقارت توفيق دادی و به طرف نور خود و دین خودت کشاندی و من را از دوست‌داران و محبان علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و از شیعیان علی (ع) و لبیک گویان حسین بن علی (ع) قراردادی و تو را شکر‌گزارم که این حقیر را به طرف صراط المستقيم هدایت کردی و توفیق حضور در جبهه که بحق محل فرود ملائکه رحمت، محل تجلی ائمه (ع)، محل نصرت و امدادهای غیبی تو برای پیروزی ایمان بر کفر و محل عروج خونین مومنینی است که با شهادت خود بسوی تو شتابان در حرکتند را عطا فرمودی.

خدایا تو را شکر‌گزارم از این نعمت های بیکران که بر این حقیر ارزانی داشتی و بخصوص این نعمت جنگ را که این حقیر هر چه از مکتب حسین (ع) و دین مبین تو آموختم همه و همه را در این مدت بوده که توفیق شرکت و حضور در جبهه را داشتم و نمی توانم حتی یک سر سوزن از آن را شکر‌گزاری کنم الا اینکه تنها سرمایه  وجودم را برای تو ناقابل شمرم و آنرا در میدان نبرد همراه پیکر خاکیم به خون جاری در رگ‌هایم آغشته گردانم و آنگاه برای تو هدیه کنم.

خداوندا به خودت سوگند که اگر بدانم با کشته شدن من و ریخته شدن خون من و تکه تکه شدن بدن من در راه تو حتی یک نفر به طرف اسلام و قرآن تو کشیده میشود به آن‌ها رضایم تا آن یک نفر از گمراهی نجات یابد و به طرف تو گام بردارد و از مومنین قرار گیرد.

برادران و خواهران شما را به خدا سوگند مى دهم كمى درباره گذشته و آينده خود تأمل نماييد و به خود آييد و به گذشته خود بنگريد على عليه السلام مى فرمايد: عصيان خدا بر دوقسم است پيروى از دلخواه و آرزوهاى طولانى كه پيروى از خواسته هاى دل مانع حق مى شود و آرزوهاى طولانى آخرت را از بين مى برد. برادران و خواهران هركس آخرت نداشته باشد بدند كه هيچ چيز ندارد و از زيان كنندگان در دنيا و آخرت است و به خود آييم و از گذشته خود توبه كنيم و استغفار نماييم و به در خانه خدا پناه ببريم و با توسل به ائمه امعصومين عليه السلام و شفيع قراردادن آنها براى خود روزنه نجاتى باز كنيم و در عبادتهاى خود با خضوع و خشوع از خداوند بخواهيم كه ما را عفو نمايد و خوف از آن داشته باشيم كه خداى نخواسته از آنهايى كه خدا جوابمان را ندهد نباشيم كه بد جايگاهى در آخرت خواهيم داشت.
مولا على عليه السلام مى فرمايند: دنيا پشت كرده و ميرود و آخرت رو كرده و مى آيد و هر يك فرزندانى دارند اگر ميتوانيد از فرزندان آخرت باشيد و از فرزندان دنيا نباشيد امروز روز عمل است و حسابى در كار نيست لكن فردا روز حساب است و عملى در كار نيست.
برادران و خواهران اگر ميتوانيد تا ابد در اين دنيا جاودان بمانيد برويد پى دنيا و از فرزندان دنيا باشيد و اگر نمى توانيد ابدى باشيد بالاخره مرگ همه ما فرا ميرسد و روزى هم شما را مانند بنده و ديگران كه از اين دنيا بار بستند و رفتند درون قبر تنگ و تاريك قرار خواهند داد و با گذاردن سنگ لحد توسط همان دوستان دنيايى روى آنرا هم گل مى گيرند و به نوبت روى آن خروارها خاك مى ريزند و عزيزترين كسان انسان او را تنهاى تنها با يك دنيا وحشت و تاريكى رها مى كنند و ميروند و به ياد بياور و محسم كن كه تو ميمانى و اعمالت و اگر به اين مردن يقين دارى پس چرا دنبال دنيا حركت مى كنى در دنيا محبت اهل بيت عصمت و طهارت را براى خود جمع كن در غم آنها از ته دل بسوز و در شادى آنها شاد باش و فقط با خليفه رسول الله بود و عشق او را در دل پروراند كه هركس چنين شد رستگار است.
برادران و خواهران بهترين وسيله براى آمرزش گناهان و تقرب به سوى پروردگار شركت در نمازهاى جماعت و نماز جمعه و دعاى توسل و كميل و .... كه در كتب ادعيه آمده مى باشد و اگر دعاها هرچه با اخلاص بيشترى باشد ائمه عليه السلام در آنها حضور پيدا مى كنند و رحمت خدا در آن مجالس به وضوح ديده ميشود حتى المقدور آنها را ترك نكنيد.
خدايا اين پير ما اين هدايتگر ما و اين ذخيره خودت را براى اسلام و شيعه در پناه امام زمان (عج) محفوظ بدار كه با تمام وجودم اين را مى گويم كه اگر صدها جان داشتم همه را درراه او چون راه او راه تو است بى دريغ نثار ميكردم و از همه همه و همه مى خواهم كه اين حقير را حلال كنند.
«اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ”»

«وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى»

وصیت‌نامه عباس فخار‌نیا

۱۳۶۵/۴/۱۵»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار