آیت الله ناصری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را به جهان معرفی کرد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به خاطراتش در کنار امام راحل در پاریس، گفت: امام خمینی (ره) در مدتی که در پاریس بود انقلاب را به دنیا معرفی کرد و دنیا هم فهمید که امام یک آدم عادی نیستند و یک انسان ملکوتی و خدایی می باشند.
کد خبر: ۳۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ - 04June 2019
آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، با تسلیت ایام سوگوار رحلت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد اظهار داشت: این روز‌ها از ایامی است که انسان را یاد حرکت ها، کوشش‌ها و برنامه ریزی‌های حضرت امام (ره) می‌اندازد.
 
وی افزود: نکته‌ی مهم در ارتباط با حرکت امام (ره) این است که ما باید یک نظام اسلامی بر مبنای دستورات خدا، قرآن و پیامبر (ص) و حرکت‌های امیرالمومنین و سیره اهل بیت داشته باشیم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به حرکت‌های بزرگان بعد غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه داد: بزرگان و علمایی بودند که در صدد حرکت، تقویت و دفاع از اسلام بودند و همچنین بزرگان شیعه در ایران، عراق و لبنان کار‌هایی کردند، اما هیچکدام مکتب و روش امام خمینی (ره) را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: امام خمینی (ره) این همت را داشتند و باور کردند که خداوند متعال کمک خواهد کرد و اعتقادش این بود که این نظام الهی باید به هر نحوی پیاده شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دین و اعتقادات در اکثر کشور‌های اسلامی ملعبه دست حکومت‌های بوده است، ادامه داد: امام راحل نمی‌خواست این نظام الهی دست طاغوت بماند و دین و اعتقادات مردم ملعبه آن‌ها قرار نگیرد.
 
امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را به جهان معرفی کرد / امام راحل با شجاعت ایستادگی کرد
آیت‌الله ناصری حرکت بزرگانی همچون آیت الله مدرس و آیت الله کاشانی در جهت زدایش زشتی‌ها از پیکره نظام سسیاسی را ستود و بیان کرد: امام خمینی (ره) به این فکر افتاد که باید در کشور‌های اسلامی بنیان و ریشه عوض شود؛ حاکمیت طاغوت باید برود و حاکمیت برمبنای ولایت رسول و ولایت اهل بیت برای مردم پایه ریزی شود.

وی یادآور شد: امام راحل تنها کسی است که در آن زمان با شجاعت ایستادگی کرد و حکومت اسلامی را مطرح کرد. ایشان با درایت، برنامه ریزی، آشنا کردن مردم و بیدار کردن جامعه و در عین حال مخالفت تدریجی با طاغوتیان، برنامه ریزی دقیق و همراه کردن علما در نجف، قم این انقلاب را پیروز کردند.

آیت الله ناصری که در زمان تبعید امام خمینی (ره) به پاریس بیشتر زمان را در کنار ایشان حضور داشتند، با اشاره به خاطرات بسیاری از امام راحل (ره) اذعان کرد: در زمانی که امام (ره) در پاریس حضور داشتند با آنکه کشور‌های اروپایی، آمریکا و حامیان شاه بر علیه ایشان بودند با رفتار و منش خود طوری برنامه ریزی و عمل نمود که در پاریس هم رسانه‌های دنیا را قبضه کردند.

وی گفت: امام خمینی (ره) در مدتی که در پاریس بود انقلاب را به دنیا معرفی کرد و دنیا هم فهمید که امام یک آدم عادی نیستند و یک انسان ملکوتی و خدایی می‌باشند.

امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را به جهان معرفی کرد / امام راحل با شجاعت ایستادگی کرد
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از خاطرات خود را از حضور در پاریس در محضر امام راحل اینگونه شرح داد: زمانی برای امام غذای با گوشت آوردند امام پرسیدند که آیا حیوان ذبح اسلامی شده؟ گفتند بله در همین حوالی ذبح کردیم و امام گفتند مگر نمیدانید که ذبح حیوان در منزل خلاف قانون فرانسه است و مرتکب گناه شدید و این غذا را از جلوی من ببرید و آن غذا را نخوردند. سپس فرمودند، بروید استغفار کنید و شهردار شهر را پیدا کنید و از او حلالیت بطلبید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار