آیین سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در اردبیل برگزار شد

آیین بزرگداشت سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) قبل از ظهر امروز با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلای اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ - 04June 2019

آیین سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در اردبیل برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، در این آیین شرکت کنندگان به همراه هیئت‌های عزاداری به نوحه سرایی و سینه زنی پرداختند و یاد و خاطره بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

حجت الاسلام «علی احتشام» از مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه این آیین اظهار داشت: امام خمینی اسوه ساده زیستی و دینداری بود و لازم است همه مسئولان و مردم از رفتارهای و کردارهای ایشان تبعیت کنند.

وی افزود: امام خمینی همواره بر مردم داری و مردم دوستی تاکید داشت و مسئولان را برای خدمت رسانی بی منت به مردم دعوت می‌کردند.

حجت الاسلام احتشام همچنین قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را نقطه آغازین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ذکر و بیان کرد: خون‌هایی که در این روز ریخته شد در سال ۵۷ نتیجه داد و اکنون سربلندی اسلام در جهان مرهون خون شهدای انقلاب ایران است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ نقطه آغازین انقلابی را کلید زد که هم اکنون رهبری آزادی و آزادگی و دفاع از مظلومان در جهان را بر عهده دارد و چشم مظلومان جهان به آن دوخته شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام خمینی (ره) بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی است که توانست با بهره‌گیری از نیروی ایمان و همراهی مردم رژیم طاغوت را سرنگون و نظام اسلامی را جایگزین آن کند و در واقع با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نور امیدی در دل مستضعفان جهان ایجاد شد.

وی گفت: امام خمینی (ره) برای مبارزه با ظلم و دفاع از حق و حقوق ملت ایران به پا خواست و مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران نیز به رهبر خود لبیک گفته و از جان خود برای پیروزی انقلاب اسلامی مایه گذاشتند و ایران امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی به کشوری مقتدر در سطح جهان تبدیل شده و عصبانیت قدرت‌ها و استکبار جهانی را برانگیخته است.

وی تاکید کرد: اکنون باید برای آشنایی نسل جدید انقلاب اسلامی با آرمان‌ها و رهنمودهای امام راحل تلاش کرد چرا که دشمنان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سعی در فراموشی آرمان‌های انقلاب و امام راحل را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها