فرمانده لشکر عملیاتی 10 سیدالشهدا (ع):

امام خمینی (ره) در استکبار ستیزی بی‌نظیر بود

سرهنگ پاسدار رستمعلی رفیعی اتانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در استکبار ستیزی بی‌نظیر بود، گفت: یکی از خصوصیات خوب انقلاب اسلامی این است که استکبار ستیز است.
کد خبر: ۳۴۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ - 04June 2019

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از کرج، سرهنگ پاسدار «رستمعلی رفیعی اتانی» فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در سالروز سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب امام‌خمینی (ره)  اظهار داشت: دنیا انقلاب اسلامی ما را به نام امام خمینی (ره) می‌شناسد.

وی افزود: یکی از شاخصه‎های امام خمینی (ره) و انقلاب دفاع از اسلام است و دنیا ما را با این نام می‎شناسند. در این زمینه امام عزیز می فرمایند: «من به صراحت اعلام می‌كنم كه جمهوری اسلامی ايران، با تمام وجود برای احيای هويت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمايه‌گذاری می‌كند و دليلی هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوی جاه‌طلبی و فزون‌طلبی صاحبان قدرت و پول و فريب را نگیرد».

سرهنگ رفیعی اتانی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از خصوصیات امام خمینی (ره) که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با تحلیلی زیبا و رسا آمده، استقلال است. امام خمینی (ره) به ما استقلال را آموخت و به ما هویت داد.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ملت عزیز ایران آموخت که باید آقای خودشان باشند. امام راحل در روزهای اول انقلاب به ارتش فرمودند شما باید آقای خودتان باشید و به ارتش هویت بخشیدند. امام خمینی (ره) استقلال خواهی واقعی را به ملت عزیز ایران آموختند.

وی افرود: امام خمینی (ره) عادل بودند و هیچ موقع در برابر بی عدالتی و ظلم و ستم و استکبار عقب نشینی نمی کردند، عدالت خواهی امام راحل و انقلابش به عنوان یک آرمان حقیقی جلوه نمایی می کرد.

سرهنگ رفیعی اتانی افزود: امام خمینی (ره) تاکید می کردند که باید کرامت انسانی حفظ شود. اعتقاد امام بر این بود که در کشوری که اکثریت آنها شیعیان هستند، اقلیت های دیگر نیز باید از حقوق انسانی و کرامت برخوردار باشند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی نگران همه مظلومان عالم است. امام خمینی (ره) می فرمودند ما شریک غم مظلومان عالم هستیم و به تعبیری ما ملت رمضان هستیم.

سرهنگ رفیعی اتانی افزود: امام خمینی (ره) در استکبار ستیزی بی نظیر بود. یکی از خصوصیات خوب انقلاب این است که استکبار ستیز است. ملت ایران و انقلاب اسلامی در هیچ موقعی ظلم را نمی پذیرد. در این زمینه امام عزیز می فرمودند: من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهانخوران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد. برخی از مهم ترین شاخصه های دکترین «استکبارستیزی» در اندیشه حضرت امام (ره) عبارتند از: الهی بودن، ظلم ستیزی، تداوم مبارزه و سازش ناپذیری و این در سرتاسر اندیشه امام و رهبری عزیز دیده می شود و به عنوان راهبرد و نیاز امروز کشور و انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس و در دوران تحریم ها جانانه از کشور، ناموس و انقلاب اسلامی دفاع و مقاومت کردند ولی نگذاشتند دشمنان برای ما تصمیم بگیرند این آموخته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ملت عزیز ایران است.

سرهنگ رفیعی افزود: توسعه فنی، فرهنگی و اقتصادی کشور یکی از آرامان های امام خمینی (ره) بود. امام راحل همیشه تاکید می‌کردند در علم باید آقای دنیا باشیم و امروزه مشاهده می شود که جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی پیشرفت های چشمگیری داشته است.

فرمانده لشکر عملیاتی 10حضرت سیدالشهدا (ع ) اظهار کرد: امام خمینی (ره) با باور عمیق به جوانان همیشه به آن ها می‌گفتند شما می توانید و در این 40 سالگی انقلاب در هر کجایی که موفق بودیم جوانان پای کار انقلاب ایستاده اند.

وی در پایان افزود: جوانان نسل امروز انقلاب اسلامی باید در میدان حاضر شوند و پای کار انقلاب بمانند، جوانان باید جانانه از انقلاب اسلامی دفاع کنند. جوانان تجربه 40 سالگی انقلاب را دارند و با استفاده از این تجربه متراکم افق های پیش رو را به دست خواهند آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار