همزمان با سراسر کشور؛

نماز عید فطر در خرم آباد اقامه شد

همزمان با سراسر کشور نماز عید فطر در خرم آباد اقامه شد.
کد خبر: ۳۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 05June 2019

نماز عید فطر در خرم آباد اقامه شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، نماز عید فطر با حضور پرشور مردم و جمعی از مسؤولان استانی به امامت آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد.

آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه نخست نماز، ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر، اظهار داشت: روز عید فطر روز عظمت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه عید فطر روز عبودیت و بندگی خداوند است، افزود: روز عید فطر روز شکرگزاری به پیشگاه الهی است، تشکر از خداوند هستی‌بخش به خاطر نعمت های فراوانی مانند توفیق تلاوت قرآن، توفیق نیایش و راز و نیاز، توفیق رسیدگی به فقرا و نیازمندان  است.

آیت الله میرعمادی گفت: روز عید فطر روزی است که مهر قبولی بر اعمال بندگان شایسته خدا  زده می‌شود و این روز بزرگ رستگاری مومنانی است که یک ماه تمام اعضا و جوارح‌شان روزه دار بوده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید باید خدا را به خاطر هدایت و معنویت ماه رمضان بزرگ بشماریم،  عنوان کرد: در اعمال شب عید و روز عید فطر قبل از نماز گفته شده ذکر «اللَّهُ أَکْبَرُ، اللَّهُ أَکْبَر، لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ، اللَّهُ أَکْبَرُ وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلانَا» را زیاد تکرار کنیم؛ چرا  معنای این عبارات همگی بزرگی و عظمت خداوند را می‌رساند

وی روز عید فطر را روز اعلام نتایج مسابقه بندگی  خدا و روز اعطای جوایز و پاداش  مومنین دانست و تصریح کرد: اگر چشم بصیرت بود و پرده های حجاب کنار می‌رفت، امروز شما مومنین را می‌دیدید که مشغول گرفتن پاداش از ولی الله الاعظم هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این روز برای کسانی که بدون عذر، روزه نگرفتند، روز حسرت و پشیمانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار