آیت‌الله موحدی کرمانی:

فراموشی اصول کار فرهنگی دولت‌ها را به افول می‌کشاند

امام جمعه موقت تهران گفت: موضوعی که دولت‌ها را به افول می‌کشاند، فراموشی اصول کار فرهنگی، و مشغول شدن به کارهای فرعی است.
کد خبر: ۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹ - 30November 2014

فراموشی اصول کار فرهنگی دولت‌ها را به افول می‌کشاند

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در یادواره ۲۵۰ شهید حوزه مقاومت بسیج ۱۴۷ بدر تهران با اشاره به اینکه شهید پیوسته در تکامل است، چون در درگاه عظمت الهی قرار دارند، گفت: شهادت مرز عزت اسلام و مسلمین است به همین خاطر اگر در ملتی عشق به شهادت باشد، چنین ملتی هیچگاه ذلیل نمیشود، اما جامعهای که جهاد را ترک میکند، این جامعه هرگز رنگ عزت را نخواهد دید و این همان حکم خداوند است.

وی با بیان اینکه روحیه شهادتطلبی مردم در دوران دفاع مقدس موجب شده تا ایران اسلامی در جهان سربلند شود، افزود: مقابله با دشمن در هر عرصهای که صورت گیرد، جهاد است؛ به عبارت دیگر در شرایط امروزی که دشمن با تهاجم فرهنگی به جنگ مردم ما آمده، جنگیدن در این جبهه نیز همانند جهاد در میدان رزم است؛ لذا کسی که در این میدان هم کشته شود، شهید محسوب میشود.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه در کار فرهنگی دو نوع کار اصولی و فرعی داریم، ادامه داد: مسئولان باید به اصول کار در حوزه فرهنگ توجه کنند؛ چراکه بیتوجهی در این حوزه موجب افول دولت میشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره امر به معروف و نهی از منکر نیز عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از برجسته ترین کارهایی است که انسانهای مدافع کارهای فرهنگی میتوانند انجام دهند.

وی تأکید کرد: مسئولان و مردم باید دقت کنند گناهی که در خانه انجام میشود و آثار آن فردی است را تجسس نکنند؛ اما چنانچه در برابر گناهی که آشکار انجام میشود، بیتفاوت باشند، قطعاً تمام کسانی که از آن مطلع هستند دچار عقوبت خواهند شد.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر جوانان بر اثر برنامههای ماهوارهای و اینترنت گمراه میشوند، نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود، تصریح کرد: موضوعی که تمام رزمها، تلاشها و فداکاریهای شهدا در برابر آن کوچک میشود، جهاد با نفس است؛ چراکه برخی همانند طلحه و زبیر اگرچه فداکاریهای بسیاری برای اسلام کردند، اما بهواسطه مجذوب شدن به دنیا، برابر امیرالمونین علی(ع) به جنگ پرداختند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران نیز کسانی بودند که خوب طلوع کردند، اما بد غروب کردند؛ حتی کسانی که لباس روحانیت بر تن داشتند نیز از این موضوع مستثنی نبودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها