امام جمعه کرمانشاه:

عید فطر بازگشت به فطرت و عبودیت است

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: عید فطر بازگشت به فطرت، توحید، عبودیت، اطاعت و عبادت است.
کد خبر: ۳۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 05June 2019

عید فطر بازگشت به فطرت و عبودیت استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه، امروز (چهارشنبه) در خطبه‌های نماز عید فطر این شهر، ضمن تبریک این عید بزرگ به مسلمانان جهان، اظهار داشت: عید فطر بازگشت به فطرت، توحید، عبودیت، اطاعت و عبادت است.

وی فلسفه ماه مبارک رمضان را تقوا بیان کرد و افزود: این مناجات‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها در لیالی این ماه مبارک اسباب تقواست که برای انسان‌ها فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بهار قرآن فضای بندگی و توحیدی و فضای خلیفةالله شدن و بندگی با اخلاص است.

وی به حدیثی از امام علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: ایشان می‌فرمایند که هر کس بندگی و عبادتش بیشتر و تقربش بیشتر باشد، کرامت و ارزشش بیشتر است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان رسیدن به تقواست، گفت: خداوند احتیاجی به نخوردن و نیاشامیدن ما در ماه رمضان ندارد، هدف این است که معنویت پیدا کنیم؛ همان‌گونه که نقل شده است باید بندگی کنید تا همه چیز را در اختیارتان قرار دهند.

وی با بیان این‌که اگر طاعت ما مورد قبول واقع شود، رستگار می‌شویم، ادامه داد: عید فطر عید عرفا و اول سال اهل معناست.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: باید توشه یک‌ساله را از این ماه برگیریم و معنویت این ماه را باید مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله علما با تصریح اینکه خداوند به دهان بستن ما احتیاجی ندارد، اما ما کرامت می‌یابیم، گفت: همان‌گونه که امام علی (ع) فرموده‌اند اطاعت و بندگی تجارتی تماماً سود است که ضرر ندارد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم معنویتی که در این ماه کسب کرده‌ایم و تغییراتی که در ما حاصل شده است را در تمام سال حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار