آیت‌الله مقتدایی:

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای بعد از ارتحال امام به جامعه آرامش بخشید

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین تبریک سالروز انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای بعد از ارتحال امام، به جامعه آرامش بخشید.
کد خبر: ۳۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 05June 2019

شکرگزار دو نعمت رهبری و نظام جمهوری اسلامی باشیمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «مرتضی مقتدایی» در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: پس از دستگیری امام خمینی (ره) شاهد تظاهرات مردم در شهر‌های مختلف کشور بودیم و در این روز با دستور شاه بسیاری از مردم به شهادت رسیدند و امام خمینی برای پاسداشت شهدای این قیام، این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

وی با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین تبریک سالروز انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای بعد از ارتحال امام، به جامعه آرامش بخشید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمنان امیدوار بودند که پس از ارتحال امام خمینی، در جامعه دو دستگی ایجاد شده و نظام از بین می‌رود.

وی با بیان این‌که پس از ارتحال امام، وصیت‌نامه ایشان در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، توسط آیت‌الله خامنه‌ای قرائت شد، بیان کرد: پس از قرائت وصیت‌نامه اعلام شد که اعضای مجلس خبرگان متفرق نشده و عصر همان روز جلسه‌ای برای تعیین جانشین ایشان تشکیل شد.

مقتدایی با بیان این‌که بر اساس قانون اساسی باید یک نفر به عنوان رهبر انتخاب شده و یا شورای رهبری تشکیل شود، گفت: بعد از چند جلسه، تصمیم بر این شد که رهبری واحد انتخاب شود و در جلسه سوم اعلام شد که خبرگان رهبری پس از بحث و بررسی به این نتیجه رسیده است که آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر آینده تعیین شوند.

وی این انتخاب را نعمتی الهی دانست که شامل حال جامعه اسلامی شده است و افزود: وجود حکومت جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، ۲ نعمت ارزشمندی هستند که باید قدردان و شاکر این نعمت‌ها باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، یادآور شد: باید مقاومت ما بازدارنده باشد و دشمن به خود اجازه تعرض ندهد و این مقاومت باید همیشه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها