نویسنده لبنانی:

امام خمینی هیچ گاه مسأله قدس را رها نکرد

نویسنده لبنانی نوشت: به حق امام خمینی (ره) یک امت در یک مرد بود. او با معرفی مساله فلسطین به نام مساله جهان اسلام ، سازش پادشاهان و سران کشورهای عربی را با رژیم صهیونیستی را نکوهیده و راه آزادسازی فلسطین را دفاع از مبارزان فلسطینی دانست.
کد خبر: ۳۴۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ - 05June 2019

امام خمینی هیچ گاه مسأله قدس را رها نکردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وبگاه خبری العهد لبنان به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و به قلم «فاطمه سلامه» یادداشتی را با عنوان «امام هیچ گاه قدس را رها نکرد» منتشر کرد.

نویسنده در مقدمه یادداشت آورد: شخصیت‌هایی هستند که می‌میرند و فراموش می‌شوند گویی اصلا نبودند؛ اما شخصیت‌های دیگری هم هستند که می‌میرند اما یاد آنها همیشه زنده است. امام روح الله موسوی خمینی از همین‌هاست که این روزها در سی امین سالگرد عروج وی به سر می‌بریم.

به نوشته العهد، امام خمینی مردی بود که درباره او بسیار روایت شده و حتی لقب «یک امت در یک مرد» به وی داده شد. او از هیچ چیز که باعث نگرانی مردم و آینده شان است غافل نبود و مسائل امت و دغدغه‌های آن را به دوش کشید که آزادسازی فلسطین و قدس در راس این مسائل بود.

سلامه گفت: کافی است مروری بر گفته‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات امام خمینی داشته باشیم تا متوجه شویم تا چه اندازه مساله فلسطین در نزد او مهم بوده است تا جایی که هیچ مساله‌ای به اندازه مساله فلسطین وقت و دغدغه او را به خود اختصاص نداده بود. پس از سپیده دم انقلاب امام خواهان آزادی قدس شد و به همین دلیل یک روز سال را به نام روز جهانی قدس نام گذاری کرد که در آن مسلمانان برای آزادسازی این مکان مقدس از وجود اشغالگران با هم تجدید پیمان می‌شوند.

به عقیده نویسنده کسی که ایده امام خمینی و ارتباط نزدیک آن به قدس را مطالعه می‌کند متوجه می‌شود که وی مساله فلسطین را دارای ابعاد مهمی برشمرده و روز قدس را صحنه جدال بین حق و باطل، مستضعفین با مستکبرین، اسلام با کفر و تعهد با نفاق می‌داند.

سلامه تصریح کرد: امام خمینی (ره) به قدس یک بعد عمومی داد؛ چون از نظر او مساله قدس مساله اختصاصی یک کشور نیست. بلکه آن را مساله همه یکتاپرستان و مردم با ایمان جهان در گذشته، حال و آینده دانست. بر همین مبنا امام اصرار داشت مساله آزادسازی قدس را در روح و جان همه آزادگان جهان زنده نگاه دارد از همین رو توصیه کرد روز قدس روزی برای همه مسلمانان جهان و همه مستضعفین باشد تا خاستگاهی برای سرکوب مستکبران و ظالمان شود.

نویسنده کتاب «قدس از دیدگاه امام خمینی» را گواه اهمیت خاص نخستین قبله مسلمانان در باور رهبر انقلاب ایران دانست و افزود: این کتاب اسنادی محکم از اولویت آزادسازی قدس و فلسطین از دیدگاه امام را ذکر می‌کند. امام به آزادسازی کامل خاک فلسطین ابعاد اسلامی، قومی و ملی داده و آن را نماد مظلومیت ملت فلسطین در برابر تروریسم صهیونیستی قرار داد.

العهد نوشت: امام تنها خواستار آزادسازی فلسطین نشده است، بلکه دلایل بزرگ و اصلی که منجر به تضعیف این مساله شده است برمی‌شمرد .او به صراحت حاکمان و پادشاهان و روسای کشورها را عامل از دست رفتن مساله فلسطین و تقدیم آن به دشمن دانست. امام می‌گوید:« مزدوری برخی روسای کشورهای اسلامی به هفتاد میلیون مسلمان فرصت و امکان حل مساله فلسطین که مصیبت بارترین مساله است نمی‌دهد». امام همچنین گفت: بیشتر حکومت‌ها مشغول نشست و برخاست و مذاکره‌های بی نتیجه هستند و مبارزان دلیر فلسطینی را که در برابر اسرائیل مقاومت می‌کنند رها کرده‌اند.

به نوشته العهد، حضرت امام پس از آنکه دلایل از دست رفتن فلسطین را برشمرد راه بازپس گیری آن از طریق جهاد، حمایت از انتفاضه و مخالفت با نقشه‌های صلح با رژیم غاصب را برشمرد و گفت: ان شاءالله یک روزی همه مسلمین با هم برادر و همه ریشه های فساد از همۀ بلاد مسلمین کنده بشود و این ریشه فاسد اسرائیل از مسجد الاقصیٰ و از کشور اسلامی ما کنده بشود و ان شاءالله تعالی با هم برویم و در قدس نماز وحدت بخوانیم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار