وزیر خارجه نپال: خواستار توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها هستیم

وزیر خارجه نپال در دیدار سفیر آکردیته ایران از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 05June 2019

وزیر خارجه نپال: خواستار توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها هستیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «علی چگنی» سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران که به منظور تسلیم استوارنامه و گفت‌وگو با مقامات سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی نپال به کاتماندو پایتخت نپال سفر کرده در ادامه دیدارهای خود، با وزیر خارجه، قائم مقام وی و مسئولان اتاق بازرگانی نپال ملاقات و گفت‌وگو کرد.

«پرادیپ گیاوالیی» وزیر خارجه نپال در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی و تمدنی توصیف کرد و بر اهمیت ایران در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وی در این‌ دیدار خواستار ارتقای روابط دو کشور در عرصه های گردشگری، بازرگانی، سرمایه گذاری و استفاده از تجارب ارزشمند ایران در ساخت سد، نیروگاه و استخراج معادن شد.

همچنین در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه، طرفین موافقت کردند تا در خصوص تشکیل کمیته مشورتی سیاسی بین وزارت امور خارجه دو کشور همکاری کنند.

امضای اسناد و یادداشت تفاهم ها در زمینه های قضایی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، سرمایه گذاری مشترک و همکاری در خصوص مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

سفیر جدید کشورمان در کاتماندو در ملاقات با مقامات اتاق بازرگانی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی، پتروشیمی و راه های توسعه آنها... بحث و گفت‎وگو کرد.

علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سفیر آکردیته ایران در نپال است.

به اساس این گزارش، سفیر جدید آکردیته ایران همچنین در این سفر با رئیس جمهور نپال دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرده بود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار