موسیقی دانان دفاع مقدس-1

موسیقی حماسی نقش موثری در دفاع مقدس داشت

موسیقی دان حوزه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت نقش موسیقی حماسی در دوران دفاع مقدس، گفت: کارکرد موسیقی در جنگ، یکی از زیر شاخه های موسیقی حماسی محسوب می شود که تاثیرات مثبتی در جبهه ها میان رزمندگان داشت.
کد خبر: ۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴ - 22September 2013

موسیقی حماسی نقش موثری در دفاع مقدس داشت

محمد جلیل پور موسیقی دان و آهنگساز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: کارکرد موسیقی در جنگ، یکی از زیر شاخه های موسیقی حماسی محسوب می شود که تاثیرات  مثبتی در جبهه ها میان رزمندگان داشت.

جلیل پور با اشاره به نقش موسیقی حماسی در ترغیب مردم برای حضور در جبهه در راه دفاع از وطن، افزود: در شرایط جنگ که مردم نیازمند ترغیب شدن برای حضور در جبهه هستند، ساختن یک قطعه حماسی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

این موسیقی دان حوزه دفاع مقدس علت  روحانی و معنوی بودن موسیقی دوران جنگ تحمیلی را ایمان و اعتقاد رزمنده ها دانست و تصریح کرد: بعضی گمان می کنند موسیقی دوران دفاع مقدس منحصر در نوحه و مرثیه می شود؛ اما واقعیت آن است که موسیقی مارش نظامی نیز در آن دوران جایگاه خاص خود را داشت که متاسفانه در حال حاضر نادیده گرفته می شود.


وی با بررسی نوحه سرایی در جنگ، بیان کرد: در نوحه ها و مرثیه سرایی های دوران دفاع مقدس، خواننده نقش اصلی را ایفا می کرد و همچنین انتخاب شعر، موضوع و انتقال حس مورد نظر بسیار مهم و موثر بود.



نظر شما
پربیننده ها