استاندار مازندران خبر داد؛

برگزاری سه همایش با حضور ۱۵ سفیر و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی

«احمد حسین زادگان» از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، همایش بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی و همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری با حضور ۱۵ سفیر و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 08June 2019

برگزاری سه همایش با حضور 15 سفیر و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران پیش از ظهر امروز  در نشست با خبرنگاران که در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، همایش بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی و همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار داشت: در شرایط موجود اقتصادی که با تحریم‌های ظالمانه و تشدیدی مواجه هستیم یکی از کارهای مهمی که استان‌های مرزی می‌توانند داشته باشند، افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای حاشیه است.

وی از صادرات ۳۷۵ میلیون دلاری در سال گذشته خبر داد و گفت: باید موانع تجاری، مالی، اقتصادی و سیاسی باید کاهش پیدا کنند تا تجار راحتتر به مبادلات با کشورهای همسایه بپردازند.

استاندار مازندران موانع قانونی را از جمله مشکلات فراروی بیان کرد و گفت: این موانع در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی احصاء شده است و تعدیل کردن این موانع جزو برنامه‌ها برای فعال کردن بخش تجاری و اقتصادی است.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های لازم را برای رشد و توسعه اقتصادی بیشتر را دارد، گفت: باید موانع فراروی آسیب شناسی و برای کاهش آن اقدام شود.

وی ریسک سیاسی و تجاری را از جمله مشکلات و موانع فراروی صادرات در کشورهای آسیای میانه برشمرد و افزود: برای کاهش این ریسک از ظرفیت صندوق ضمانت توسعه استفاده شده است و قراردادی به سقف یک میلیارد تومان با این صندوق امضا شده است.

این مسئول گفت‌وگوهای چهره به چهره دوجانبه، رفت و آمدهای تجاری و اقتصادی را از جمله برنامه‌های دیپلماسی اقتصادی برای توسعه مناسبات برشمرد و گفت: تجار و بازرگانان سربازان حوزه دیپلماسی اقتصادی هستند.

وی از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با حضور شخصیت‌های ملی در حاشیه همایش در روز دوشنبه در مازندران خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ سفیر و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی ۱۵ کشور در این همایش شرکت کنند.

حسین زادگان از شناسایی ۲۲۰ ظرفیت سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: این ظرفیت‌ها در همایش معرفی خواهد شد و چهار پنل تخصصی در حوزه کشاروزی، صنعت و معدن، گردشگری و زیرساخت و انرژی برای توسعه و شناخت ظرفیت‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ غرفه از حوزه‌های مختلف برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌ بنادر، فرودگاه‌ها، ریل‌ها، راه‌های ارتباطی برگزار خواهد شد.

استاندار مازندران به هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: مازندران از داشتن حامی و اسپانسر بزرگ محروم است و با ایجاد هلدینگ اقتصادی می‌توان در حوزه‌های گردشگری، سهامی عام و صنایع دستی سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها