آغاز مرحله جدید احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین طی روزهای آینده

مرحله جدید احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین طی روزهای آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 09June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان که امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با قدردانی از همکاری مطلوب ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی استان در ایام سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قزوین فرمودند «همه کشور شهدای بزرگی تقدیم کردند، اما چهره شهدای و برجستگان قزوینی ممتاز است»، لذا ما باید به مقام شامخ شهدای استان توجه ویژه داشته باشیم؛ چرا که امثال شهدایی همچون رجایی‌ها، بابایی‌ها، لشکری‌ها، الله‌یاری‌ها، ابوترابی‌ها و... برای ما به عنوان یک افتخار محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: با وجود ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بیش از 23 استان کشور اما قزوین در این خصوص توجه ویژه‌ای نشده که امیدواریم با مساعدت مسئولان و مدیران کنونی استان این مهم تحقق یابد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین با قدردانی از تمام مسئولان در جهت تسریع ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهتمام و پیگیری های استانداری، « داود محمدی» نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، «مسعود حق لطفی» مدیرکل راه و شهرسازی استان، مجموعه شهرداری بالاخص «داودی» رییس شورای شهر قزوین و دیگر ادارات خدمات رسان در آینده نزدیک شاهد آغاز مرحله اجرایی ساخت مرکز فرهنگی استان باشیم.

در ادامه «داود محمدی» رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت مجلس در جهت تخصیص اعتبارات ملی در خصوص ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان استفاده کنیم و قطعا با پیگیری‌های مستمر امیر پیری و همکاری همه جانبه سازمان‌های دولتی استان و شهرداری قزوین شاهد اجرای ساخت این پروژه در هفته آینده خواهیم بود.

در ادامه معاونت امور عمرانی استانداری قزوین ابراز داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بعنوان نماد پایداری و استقامت مردم شهیدپرور استان قزوین در برابر استکبار ضروری است لذا در این خصوص تمهیدات ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

«علی فرخ‌زاد» با بیان اینکه امیر سرتیپ پیری با پیگیری‌های مجددانه خود اقدامات مهمی در اجرای این پروژه مهم صورت داده‌‌اند گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات پروژه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بر اساس اولویت‌بندی انجام می شود و ارگان‌های دولتی هر کدام با تمام ظرفیت خود در این راه همکاری خواهند کرد و بهتر است در ابتدا محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس با هزینه کمتر، بیشترین بازده انجام شود.

در پایان این جلسه مقرر شد، اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری قزوین، اداره‌‌کل مدیریت و برنامه‌ریزی استان و ادارات آب و برق در اجرای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس همکاری همه جانبه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار