مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه لرستان در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

زبان هنر از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

«فریدون کریمی والا» با بیان اینکه زبان هنر از بهترین ابزار‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: سازمان بسیج هنرمندان حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در همه شهرستان‌های استان کانون‌های ادبی و هنری دارد که فعالیت‌های مرتبط با سازمان بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها، زیر نظر آن مجموعه و دفتر پیگیری و انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 15June 2019

زبان هنر از بهترین ابزارهای  انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

فریدون کریمی والا مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: هدف سازمان بسیج هنرمندان سپاه لرستان، با توجه به مأموریتی که به آن واگذار شده است جذب حداکثری هنرمندان بسیجی استان و پوشش این بسیجیان در قالب گروه‌های هنری است.

وی با بیان اینکه زبان هنر از بهترین ابزارهای  انتقال فرهنگ ایثار و شهادت  است، گفت: سازمان بسیج هنرمندان حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در همه شهرستان‌های استان کانون‌های ادبی و هنری دارد که فعالیت‌های مرتبط با سازمان بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها، زیر نظر آن مجموعه و دفتر پیگیری و انجام می‌شود.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: گروه‌های هنری و ادبی فعال در حوزه‌های هنریِ فیلم، عکس، خوشنویسی، شعر، ادبیات داستانی، تئاتر و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در سالی که گذشت برنامه‌های متنوع بسیاری داشت، برگزاری چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آوهای انقلابی را از 23 تا 27 دی، از مهمترین برنامه اجرا شده در سال گذشته در لرستان دانست و تصریح کرد: در راستای اجرای این جشنواره، علاوه بر استفاده از هنرمندان بومی، در چندین بخش رقابتی و حمایتی گروه‌های سرود ملی دعوت شدند.

کریمی والا با اشاره به حضور پرشور مردم هنر دوست لرستان در این جشنواره ملی خاطرنشان کرد: این برنامه که در شبکه‌های سراسری کشور و در شبکه استانی لرستان پخش شد، مورد قبول عموم مردم واقع شد.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه اولین هدف از برگزاری چهارمین جشنواره ملی سرودهای ملی و آواهای انقلابی، رضایت مردم و آشنایی با موسیقی فاخر، سالم، سنتی، بومی، آرمانی، حماسی و انقلابی و ارزشی کشورمان بود؛ افزود: دومین هدف ما از برگزاری چنین برنامه ای، تغییر در موازنه عرصه موسیقی بود چرا که چند صباحی بود که شهر و استان ‌ما  بارانداز کنسرت کشور بود و با تهیه بلیط های  آنچنانی توسط جوانان،‌ هزینه‌های گزاف بر خانوادها تحمیل می‌شد.

وی به حضور هنرمندان شاخص و فاخر ملی مانند استاد «قره باغی»، استاد «جم»، استاد «گلریز» و هنرمندان بومی و محلی در چهارمین جشنواره سرودهای ملی و آواهای انقلابی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در طی 5 روز اجرا شد و هنرمندان عرصه موسیقی آثاری ارزشمند از خود  را ارائه دادند.

کریمی والا کم شدن بساط کنسرت‌های تقریباً بی‌هویت را از مهمترین دستاوردهای چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آواهای انقلابی دانست و بیان کرد: مهمترین هدف سازمان بسیج هنرمندان در برگزاری این جشنواره رضایت مردم بود، با توجه به نظر سنجی که شد، خود عموم مردم لذت بردند با وجودی که چندین ماه از جشنواره گذشته است مردم در خیابان می‌بینند  و ابراز لطف می‌کنند.

 مسوول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به برگزاری ورکشاپ کارگاه عکاسی در بهمن ماه سال  97 توسط بسیج هنرمندان لرستان، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با حضور«عباس ملکی» از عکاسان پیشکسوت انقلاب و با هدف بررسی نقش فتوژورنالیسم در پیروزی انقلاب و همچنین آموزش عکاسی به شرکت کنندگان در این کارگاه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین  جشنواره استانی تئاتر بسیج در سال گذشته در لرستان گفت: تعداد زیادی  از آثار  ارسال شده به دبیرخانه به جشنواره سراسری راه یافتند.

کریمی والا با اشاره به حادثه سیل در فرودین ماه سال جاری در برخی از شهرهای لرستان بویژه «معمولان» و «پلدختر» ضمن تشکر از تمامی کسانی که در بحران سیل، آسیب دیدگان از این حادثه را تنها نگذاشتند؛ گفت: بسیج هنرمندان لرستان، در بحث هماهنگی سازمان‌های استان‌های دیگر که به لرستان می‌آمدند و می‌خواستند ارائه خدمات  داشته باشند، نقش مؤثری داشت.

مسوول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود: بسیج هنرمندان لرستان با تمام وجود در کنار سیل زدگان بود و پس از هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، بسیج هنرمندان استان قم در تهیه البسه و مشاوره‌های روانشناسی و کمک‌های  نقدی و میدانی، پای کار بودند.

وی با اشاره به اردوهای جهادی بسیج هنرمندان گفت: نیروهای بسیجی ما با حضور در مناطق سیل زده  با امداد رسانی  به آسیب دیدگان از سیل، جلوه هایی از ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

کریمی والا با بیان اینکه در روزهای بعد از سیل، خیلی از هنرمندان بومی و ملی با حضور در «پلدختر» و اجرای برنامه سعی کردند لبخند شادی را بر لبان مردم این خطه بنشانند؛ ادامه داد:  حضور هنرمند شاخص لرستانی، «محمد میرزاوندی» همزمان با نیمه شعبان، در«پلدختر»  و اجرای مستقیم برنامه های متناسب به این روز بزرگ، از جمله فعالیت‌های ما در این  دیار بود و در آینده نیز این سر کشی ها و کمک رسانی به سیل زدگان ادامه دارد.

مسوول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان  با اشاره به مراسم تجلیل از استاد رشنو در 19 فروردین ماه سالجاری‌ عنوان کرد:  استاد رشنو یکی از شاعران انقلابی و بسیجی لرستان است که بسیج هنرمندان استان طی مراسمی از ایشان تجلیل به عمل آورد.

وی با بیان اینکه روز قشر بسیج هنرمندان 20 فروردین مصادف با سالروز شهادت شهید«سید مرتضی آوینی» در منطقه  عملیاتی فکه است، افزود: در این روز با برگزاری جلسه ای با حضور هنرمندان بسیجی جوانب شخصیتی شهید آوینی، وصیت نامه  ایشان،  انتظاراتی که از جوانان دارند و زندگی سیاسی و فرهنگی  وی را بررسی کردیم و در همان برنامه  از جمعی از بسیجیان هنرمند شاخص لرستان که در این مراسم دعوت شده بودند، مانند «آرش فروغی»، از کاریکاتوریست‌های مطرح دنیا تجلیل به عمل آوردیم.

کریمی والا در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر تأثیر اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج هنرمندان لرستان در سال 98 اعزام هنرمندان بسیجی به  منطقه عملیاتی «بازی دراز» کرمانشاه  بود که  40 نفر از این عزیزان را جهت آشنایی به این منطقه عملیاتی و شنیدن روایت رشادت‌های شهیدانی مانند خلبان شهید«شیرودی»، شهید«پیچک»، شهید «غفاری» و شهید «موحد دانش» که در این منطقه به شهادت رسیده اند، به این اردوی سیاحتی- زیارتی اعزام کردیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه هنرمندان لرستانی در حوزه خوشنویسی نیز فعال هستند، تصریح کرد: در صورت برگزاری جشنواره  سراسری خوشنویسی در سه حوزه ثلث، شکسته و نستعلیق، آثار خوشنویسی هنرمندان بسیجی استان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌کنیم در غیر این صورت، پس از فذاهم شدن مقدمات کار جشنواره خوشنویسی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

مسوول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اعزام هنرمندان بسیجی به مناطق عملیاتی جنوب، برگزاری جشنواره های متعدد، نشست‌های بصیرت افزایی، دعوت از سخنران برجسته در قالب نشست‌ها و حلقات صالحین، در مرکز استان و در سایر شهرستان‌ها، جلسات مجمع قشر با حضور بسیجیان هنرمند و صاحب نظر، کوهپیمایی هنرمندان در سه نوبت، را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در آینده به همت بسیج هنرمندان لرستان برگزار می‌شود و اظهار داشت:  هدف ما از بر گزاری اینگونه برنامه‌ها، اعتلای فرهنگی و هنری سطح استان لرستان است.

وی در پایان در خصوص نحوه عضویت در بسیج هنرمندان گفت: با توجه به منویات  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که تأکید  ویژه بر حمایت از هنرمندان دارند، با روی باز پذیرای هنرمندان  هم استانی که مایل به عضویت در این سازمان باشند، هستیم و از آنها ثبت نام  بعمل می‌آوریم،  در وحله اول عضویت آنها بصورت عادی است سپس کارت عضویت فعال  برای آنها صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار