تصرف ۱۰۰ روستا توسط طالبان در غرب افغانستان در نتیجه همکاری بزرگان قومی

مقامات افغان اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ روستا در ولایت غور در نتیجه همکاری بزرگان قومی بدون هیچ درگیری به تصرف طالبان در آمده است.
کد خبر: ۳۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ - 13June 2019

تصرف ۱۰۰ روستا توسط طالبان در غرب افغانستان در نتیجه همکاری بزرگان قومیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های «فیروزکوه» و «دولتیار» ولایت غور به تصرف طالبان در آمده است.

وی تصریح کرد که این مناطق در نتیجه همکاری بزرگان قومی و بدون هیچ درگیری به گروه طالبان واگذار شده است.

سخنگوی والی غور به «آوا» گفت: بزرگان قومی این روستاها را به طالبان واگذار کرده است تا امنیت این مناطق از سوی این گروه تامین شود.

خطیبی اظهار داشت: نیروهای ویژه ارتش از کابل به این ولایت اعزام شدند و به زودی عملیات گسترده‌ای برای بازپس‌گیری این مناطق آغاز خواهد شد.

«عبدالبصیر قادری» عضو شورای ولایتی غور بی توجهی دولت افغانستان به تامین امنیت این مناطق را از دلایل همکاری بزرگان قومی با گروه طالبان توصیف کرد.

وی افزود: بزرگان قومی به دلیل بی‌توجهی دولت مجبور شدند تا برای تامین امنیت این مناطق با طالبان همکاری کنند.

پیش از این نیز مردم مناطق جلای، تگوبیست، بیدان، سردشت، بایکان، شب شدگی، غلام حسنا و کشکک در شهرستان‌های جوند و فیروزکوه در ولایت غور از طالبان اعلام حمایت کرده بود.

مردم این مناطق ضمن قطع رابطه خود با دولت افغانستان نزدیک به ۲ هزار قبضه سلاح را نیز به این گروه تحویل داده بود.

افزایش فعالیت افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در شهرستان فیروزکوه و عدم اقدام دولت افغانستان علیه این گروه در سالهای گذشته باعث نارضایتی مردم از دولت این کشور شده است.

سال گذشته نیز پس از آنکه گروه تروریستی داعش در چندین حادثه جداگانه غیرنظامیان افغان در فیروزکوه را هدف قرار دادند که در نتیجه طالبان در حمایت از مردم این شهرستان به مواضع این گروه تروریستی حمله کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار