مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حفظ و نشر فرهنگ جهاد و مقاومت با حضور در صحنه محقق خواهد شد

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: حضور در صحنه و به میدان آوردن تمام ظرفیت­‌ها، عواملی هستند که در حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس تأثیرگذار خواهند بود.
کد خبر: ۳۵۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 13June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش «مقاومت و پیروزی» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس این استان، مسئوولان دانشنامه و اسناد دفاع مقدس امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای سخنانش ضمن بازخوانی تحلیل‌های مطرح شده در خصوص ارتباط جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا در داخل و سطح بین المللی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه رمضان با مسئوولین نظام و همچنین بیانات معظم له در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقاومت عنوان کردند. ایشان بروز جنگ را به دلیل قرار گرفتن جمهوری اسلامی در اوج آمادگی و اینکه جنگ سالاران دنیا در موضع قدرت نیستند منتفی دانستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعتقاد راسخ دارند که آمریکا شیطان بزرگ است و شعار مرگ بر آمریکا را ذکر جلی می‌دانند خاطرنشان کرد: تمام انبیاء، اولیاء و شهدا در طول تاریخ، لباس رزم و ایستادگی در برابر ظلم را پوشیدند و در برابر ظالمین مقاومت کردند. این راهبرد امروز پیش روی ما است و باید آن را عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: با تغییر مدیریت در اداره‌­کل حفظ آثار استان و آشنایی با ظرفیت بسیج، بر آن شدیم تا در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج که مهمترین ماموریت آن مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است و همچنین با تکیه به پیشکسوتان دفاع مقدس، دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها تأسیس شود.

وی افزود: به حول و قوه الهی با راه‌­اندازی این دفاتر، در برخی شهرستان‌ها اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. امید است در آینده‌­ای نزدیک عملکرد باقی مانده شهرستان‌ها نیز به گونه‌ای باشد که در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس الگو باشند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه اولویت‌های کاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را برشمرد و خاطر نشان کرد: احداث و تکمیل یادمان شهدای گمنام در برخی شهرستان‌ها که هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته، جلوگیری از فراموشی و تحریف ارزش‌های دفاع مقدس، باید به عنوان اولویت‌های کاری اداره‌کل حفظ آثار استان و دفاتر نمایندگی به صورت ویژه پیگیری شود.

این مسئوول تصریح کرد: متولی حفظ فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر عهده اداره‌کل حفظ آثار استان و دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها است. باید همه تلاش کنند که چهره شهید و شهادت همانگونه که روشن بوده، روشن بماند و نگذارند خدشه‌ای به آن وارد شود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باید در مسیر اجرای مأموریت‌­ها علیرغم وجود همه محدودیت­‌ها و مشکلات، راه برون رفت از آن و رسیدن به هدف را با استفاده از وسایل مشروع و قانونی در چهار چوب ارزش‌­ها هموار کنیم که در صورت تحقق این امر، توفیق الهی نیز نصیب ما خواهد شد.

این مسئوول تأکید کرد: باید مأموریت‌های محوله را که در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و مقاومت بر عهده اداه‌­کل حفظ آثار گذاشته شده مثل یک پرچم بر روی دوش بگیریم و برای حفظ آثار و نشر ارزش‌­های این فرهنگ متعالی در صحنه بمانیم و تلاش و مجاهدت کنیم. راه رسیدن به اهداف، حضور در صحنه و به میدان آوردن تمام ظرفیت‌­ها است.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به ظرفیت عظیم شهرستان­‌ها و با تکیه به پیشکسوتان و جوانان حزب اللهی که برای دفاع از ارزش‌­ها سر از پا نمی­‌شناسند باید در جهت پیشبرد مأموریت‌­ها گام برداشت. اساسی‌ترین و کارآمدترین ظرفیت در اجرای وظایف، نیروی انسانی است که با حداقل­‌ها، حداکثر کارها را انجام می­‌دهند، بر همین اساس نباید از ظرفیت جوانان غافل شد.

در جریان قرار دادن ائمه جمعه و مسئوولان شهری از روند فعالیت­‌های صورت گرفته توسط مسئوولان دفاتر نمایندگی، ارتباط و تعامل با مسئوولان محلی، پرداختن به فضای تبلیغی محیط عمومی شهرها متناسب با موضوع دفاع مقدس و شهدا، استفاده از ظرفیت زنان در دفاتر نمایندگی­ حفظ آثار، تکمیل کادر نیروی انسانی دفاتر نمایندگی، تدوین دانشنامه دفاع مقدس در شهرستان‌ها و استقرار دفاتر نمایندگی در سال جاری و کارآمدی دفاتر نمایندگی از توصیه‌های سردار یوسفعلی­‌زاده به مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس استان بود.

در این همایش، ضمن برگزاری نشست­‌های تخصصی کارگروهای فرهنگی و هنری و روابط عمومی، دانشنامه دفاع مقدس و یادمان‌های دفاع مقدس، اعضای این کارگروه‌­ها به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین در اختتامیه همایش «مقاومت و پیروزی» مدیران کارگروها، گزارشی از مباحث مطرح شده ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها