عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کمبود اعتبارات مانع تولید گسترده آثار دفاع مقدس شده است/ تک تک شهدا می‌توانند قهرمان اصلی یک فیلم باشند

«محمد اسماعیل سعیدی» گفت: علی‌رغم وجود سوژه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس و حضور جوانان مستعد در این عرصه، کمبود اعتبارات اجازه تولید آثار بیشتر در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت را نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۵۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 21June 2019

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز با اشاره به مظلومیت فرهنگ در تدوین بودجه اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم اذعان مسئولان به تهاجم فرهنگی و پیامدهای جبران ناپذیر آن، اعتبار قابل توجهی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی اختصاص نمی‌یابد.

وی افزود: اگر سایر کشورها گنجینه‌ای همچون دفاع مقدس را داشتند که مملو از رشادت‌ها و ایثارگری‌هاست، برای تک تک رزمندگان خود آثار هنری در قالب فیلم، سریال، انیمیشن، کتاب و مستند تولید می‌کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با بیان اینکه خوشبختانه جوانان مستعد و انقلابی در عرصه‌ی فیلم‌سازی و نویسندگی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این افراد با کمترین هزینه آثار فاخری را به منصه‌ی ظهور می‌گذارند اما در کمال تاسف اعتبارات نهادهای فرهنگی اجازه توسعه فعالیت‌ها را نمی‌دهد.

وی خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی از اقدامات فرهنگی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس و جبهه پایداری شد و تاکید داشت: قطعاً هزینه‌هایی که ما در حال حاضر برای تولیدات فرهنگی می‌کنیم یک دهم هزینه‌های کشورهای غربی و آمریکا برای قهرمان‌سازی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به قهرمان‌سازی ندارد، ابراز کرد: ما هزاران قهرمان داریم که از زوایای زندگی و شخصیتی‌شان بی‌خبریم؛ تک تک شهدای دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت قهرمان هستند.

وی در پایان صحبت‌های خود ترویج فرهنگ مقاومت را لازمه‌ی پیشرفت نظام اسلامی و اقتدار آن دانست و بر حمایت از کارهای فرهنگی در حوزه جهاد و شهادت تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار