امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان»:

بحث توجه به تهدیدات ریز پرنده‌ها بسیار جدی است/ خرید سامانه «اس ۴۰۰» مطرح نیست

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروزه بحث توجه به ریز پرنده‌ها که دشمنان از آسمان کشور بنا دارند ملت و کشورمان را مورد تهدید قرار دهند بسیار جدی است.
کد خبر: ۳۵۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ - 16June 2019

بحث توجه به تهدیدات ریز پرنده‌ها بسیار جدی است/ خرید سامانه «اس ۴۰۰» مطرح نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،  امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در گفت‌وگو با «باشگاه خبرنگاران جوان»، با بیان این‌که امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات در زمین، هوا، دریا و فضا مواجه هستیم، اظهار داشت: امروزه بحث توجه به ریز پرنده‌ها که دشمنان از آسمان کشور بنا دارند ملت و کشورمان را مورد تهدید قرار دهند بسیار جدی است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان این‌که باید متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی مناسب را در خودمان ایجاد کنیم، ادامه داد: در همه حوزه‌ها این کار انجام شده است.

امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: در حوزه زمین بحث توجه به یگان‌های متحرک و هجومی و واکنش سریع پیش‌بینی شده و در دریا توجه به استقرار در آب و زیر دریا توجه شده است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: در حوزه هوا علاوه بر قابلیت‌های ایجاد شده در جنگنده‌ها، به پدافند هوایی نیز توجه خاصی شده است.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: یکی از اقدامات در حوزه پدافند هوایی، ایجاد قرارگاه پدافند هوایی است که با هدایت و فرماندهی کل ارتش، نیروی پدافند در ارتش تشکیل شد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: این نگاه تخصصی به تهدیدات هوایی و توجه خاص به پدافند هوایی است که سبب اشراف خاص در پدافند می‌شود و از همه ظرفیت‌های کشور در حوزه پدافند هوایی در نیرو‌های مسلح، انجام شود.

امیر سرتیپ پوردستان خاطر نشان کرد: این قرارگاه با توجه به قابلیت‌ها و توانایی‌ها می‌تواند همه امکانات را تجمیع و پای کار بیاورد و در حوزه پدافند هوایی آنچنان که شایسته اقتدار ایران اسلامی است، اثبات کند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به برخی شایعات درباره خرید سامانه اس ۴۰۰، افزود: بحث خرید سامانه اس ۴۰۰ مطرح نیست.

امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها‌ی زیادی در حوزه پدافند هوایی، کشف، ره‌گیری و مقابله دارد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان این‌که امروز سامانه اس ۳۰۰ را در اختیار داریم، یادآور شد: علاوه بر اس ۳۰۰، سامانه باور نیز توسط وزارت دفاع تولید می‌شود و قابلیت‌های موجود، پاسخگوی تهدیدات است.

امیر سرتیپ پوردستان درباره تجاوز و جنایات آل سعود در یمن، گفت: امروز رژیم آل سعود به این باور رسیده که انقلابیون یمن از قابلیت‌های بسیاری برخوردار هستند و می‌توانند دورترین نقاط را مورد هدف قرار دهند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها