مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آنانکه آینده‌نگر نبودند می‌گفتند داعش به ما ربطی ندارد/ اگر حرم اهل بیت (ع) را تخریب می‌کردند نمی‌توانستیم ادعای مسلمانی کنیم

«اصغر عباسقلی‌زاده» گفت: عده‌ای از آنجا که آینده‌نگری نداشتند و متوجه فتنه‌ی عظیم نبودند می‌گفتند داعش ربطی به ما ندارد.
کد خبر: ۳۵۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 24June 2019

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز با تاکید بر اینکه عظمت انقلاب اسلامی را مدیون شهدا و خانواده های معظم شهدا هستیم، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی ایران اسلامی علی‌رغم مشکلات نظامی، تحریم‌ها و فتنه‌های داخلی با نصرت الهی، تبعیت ملت از امام و ترویج فرهنگ مقاومت به پیروزی جاودانه دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در طول 40 سال اخیر به فریاد انقلاب رسیده و ما را از بحران‌ها نجات داده است لذا باید شکرگزار این نصرت‌ها بوده و قدر انقلاب را بخوبی بدانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه افراد کم اطلاع از فراز و نشیب‌های انقلاب با آگاهی از تاریخ و زحمات بزرگان به انقلاب اسلامی وفادارتر و علاقمندتر از همه می‌شوند، توضیح داد: انقلابیون با دستان خالی در برابر رژیم پهلوی که از حمایت‌های آمریکا، انگلیس و صهیونیسم برخوردار بود ایستادند و پیروز میدان شدند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی 60 هزار مستشار از آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر دولت‌های غربی در ایران حضور داشتند و برای مقابله با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رژیم طاغوت شاهنشاهی مشاوره می‌دادند اما به مدد الهی انقلاب پیروز شد.

یادگار دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه در زمان وقوع انقلاب به‌دلیل فقدان رسانه و محدودیت‌ها اکثریت مردم از امام خمینی (ره) شناختی نداشتند، ابراز کرد: با این حال بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند و آن به خاطر عنایت خدا و جاری کردن محبت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قلب عموم مردم جامعه بود.

وی در تشریح شرایط ایران در زمان آغاز جنگ تحمیلی، یادآور شد: زمانی که آمریکایی‌ها صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند تمامی گروهک‌های تروریستی من‌جمله فرقان، منافقین و سایر اشرار در اقصی‌نقاط کشور مشغول ترور مردم بی‌گناه بودند.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه در زمان جنگ رزمندگان حداقل 13 سال و حداکثر 90 سال سن داشتند، تصریح کرد: این رزمندگان با توکل بر خداوند متعال و تبعیت از فرامین حضرت امام خمینی (ره) توانستند پیروز شوند و حماسه عظیمی را در تاریخ ثبت کنند.

آنانکه آینده‌نگر نبودند می‌گفتند داعش به ما ربطی ندارد/ اگر حرم اهل بیت(ع) را تخریب می‌کردند نمی‌توانستیم ادعای مسلمانی کنیم

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 مبنی بر اینکه سربازان خمینی در گهواره مادرانشان تربیت می‌شوند، تاکید کرد: ما تحقق این پیش‌بینی تاریخی را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدیم؛ حضرت امام در زمان آغاز جنگ فرمودند آمریکا قصد نابودی ما را دارد و بعدها برای عموم ملت ثابت شد که صدام دست نشانده‌ی مستکبران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به انقلاب مخملی آمریکا در 15 کشور جهان به بهانه انتخابات و تظاهرات اشاره و بیان داشت: آمریکا با نفوذ رسانه‌ای و هزینه‌های مالی و ایجاد جنگ روانی حکومت‌های کشورهای مختلف را ساقط کرده است و سال 88 نیز با ادعای تقلب در انتخابات می‌خواست این سناریو را اجرایی کند اما باز هم نصرت الهی توطئه آنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به فتنه‌ی بین‌المللی آمریکا علیه بشریت و مسلمانان با تشکیل داعش، گفت: آمریکا با حمایت از وهابیون و سلفی‌ها، تندروها را از کشورهای مختلف تجمیع و با تسلیح آنان آغازگر بحران در منطقه شدند؛ آنان می‌خواستند بعد از اشغال کامل سوریه و عراق سراغ ایران بیایند.

یادگار دوران دفاع مقدس با انتقاد از موضع‌گیری برخی افراد در قبال داعش، متذکر شد: عده‌ای از آنجا که آینده‌نگری نداشتند و متوجه فتنه‌ی عظیم نبودند می‌گفتند داعش ربطی به ما ندارد اما رهبر معظم انقلاب با فتوایشان جهان اسلام و بشریت را نجات دادند.

وی عنوان کرد: اگر تروریست‌های داعشی حرم حضرت زینب (س) را تخریب می‌کردند ما مسلمانان می‌توانستیم بگوییم به وصیت پیامبر اکرم (ص) مبنی بر حفظ کتابت و عترت عمل کرده‌ایم و حافظ اهل بیت (ع) شده‌ایم؟ آیا می‌توانستیم ادعای مسلمانی کنیم؟

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه داعش به مسلمان، مسیحی و سایر ادیان ترحمی نداشت و هرکه مقابل خود می‌دید را به شهادت می‌رساند، توضیح داد: مگر داعشی‌ها مسیحیان، مسلمانان شیعه و سنی، علوی‌ها، کردها و عرب‌ها را نمی‌کشتند؟ این تروریست‌ها تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی حاشیه خلیج فارس قرار داشتند.

وی به تبحر انگلیسی‌ها در طراحی مرزهای بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: در قدیم‌الایام انگلیسی‌ها مرزها را به گونه‌ای طراحی کرده‌‎اند که در کشورهای مختلف قومیت‌های مختلف را جای دهند و زمینه‌ی بروز فتنه‌های قومیتی و جنگ‌های داخلی را فراهم نمایند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا با کشتار سرخپوست ها تشکیل یافت، ابراز داشت: آمریکا بعد 120 سال از تشکیل حکومت خود به موشک دست یافت و ما بعد 20 سال از انقلاب اسلامی به علم تولید موشک نقطه‌زن رسیدیم و حال به موشک‌های پیشرفته‌تر و ماهواره‌بر دست می‌یابیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه آمریکا از زمان تشکیل تاکنون خیانت و جنایت کرده است، متذکر شد: برای ما شایسته نیست که با آنان سر یک میز بنشینیم و به آنان امیدوار باشیم، چراکه اگر اینگونه باشد ضربه می‌خوریم.

وی تعریف حقوق بشر و تروریسم را در ادبیات آمریکایی متفاوت دانست و افزود: از نظر آنان هرکه با آمریکا همراه نشود، تروریست است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها