سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

اتفاقی که برای نفتکش‌ها در منطقه رخ داده توطئه دشمنان است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مسئولیت این یکی دو مورد اتفاقی که برای نفتکش‌ها در منطقه رخ داده، را نمی‌پذیریم، زیرا این جزو توطئه‌ها و اقدامات مشکوک دشمنان است.
کد خبر: ۳۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 17June 2019

اتفاقی که برای نفتکش‌ها در منطقه رخ داده توطئه دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه 27 خرداد) در حاشیه مراسم تجلیل از برترین مربیان و اساتید نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله آموزش اولویت‌دارترین مسئله در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به تنوع ماموریت‌ها از حیث دفاعی و امنیتی در نیرو‌های مسلح لازم است که آموزش‌های ما دائم به روز باشد.

وی افزود: این مسئله دارای فرآیند قابل توجهی است که دائم ماموریت‌ها و تجربه‌ها را ضمن تبدیل به متون آموزشی، به اساتید و دانشجویان نیز منتقل کنیم.

سرلشکر باقری درباره اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مورد اصابت قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان توسط ایران نیز بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و این را هم بار‌ها اعلام کردیم که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز همانند امنیت کشورمان برای ما دارای اهمیت بوده و نیرو‌های مسلح کشورمان با تسلطی که بر این مناطق دارند امنیت آن را بر قرار می‌کنند.

وی ادامه داد: در ماه گذشته یکی دو مورد در جنوب دریای عمان اتفاقاتی افتاد که مشکوک بود و حتی بعضا دشمن هم، چون آمریکا و تعداد اندکی از همراهان مرتجع منطقه یا رژیم صهیونیستی این اقدامات را به ایران نسبت دادند؛ اقدامی که هیچ ارزشی ندارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده تا هنگامی که کسی برای امنیت تنگه هرمز مشکلی ایجاد نکند، امنینت آن را حفظ خواهیم کرد و تا هنگامی که نفت ایران صادر می‌شود، نفت دیگران هم می‌تواند صادر شود؛ از سوی دیگر توانایی این را داریم که اگر بخواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم اقدام ما به نحوی خواهد بود که قطره‌ای نفت خارج نخواهد شد لذا مسئولیت این یکی دو مورد اتفاقی که برای نفتکش‌ها در منطقه رخ داده، را نمی‌پذیریم، زیرا این جزو توطئه‌ها و اقدامات مشکوک دشمنان است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر نیت و اراده انسداد تنگه هرمز را داشته باشد، آن را اعلام می‌کند و با صلابت هم این کار را انجام خواهد داد، اما در مقطع اخیر دشمن مانند صدام که شعار صلح می‌داد، ولی شهر‌های ما را با موشک می‌زد و حتی برخی از مردم و رزمندگان را با بمب‌های شیمیایی مصدوم می‌کرد، عمل می‌کند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آمریکایی‌ها الان هفته یا روزی نیست که تحریم جدیدی را علیه ملت کشورمان اعمال کرده و نیت این کار را هم که با خباتث اعلام می‌کنند، خشکاندن ریشه ملت ایران است اما در شعار و بلندگو شعار مذاکره را بیان می‌کنند.

وی همچنین گفت: این در حالی است که ملت ایران راه کار مقاومت و ایستادگی را انتخاب کرده و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند در این مقطع و تحت فشار هیچ‌گونه مذاکره‌ای را نخواهد کرد و این دشمن است که با پذیرش خفت باید عقب نشینی کند و هم مسیر فروش نفت را باز نگاه دارد و هم تبادلات بانکی را آزاد کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها