سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکایی‌ها در عراق به دنبال مدیریت داعش هستند/ مقابله ائتلاف با داعش نوعی پوشش است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکا در عراق به دنبال مبارزه با داعش نیست، بلکه هدفش نوعی تنبیه حداقلی و مدیریت داعش است و اینکه می‌خواهد تروریست‌ها را در چارچوب خواسته‌های خود قرار دهد.
کد خبر: ۳۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 01December 2014

آمریکایی‌ها در عراق به دنبال مدیریت داعش هستند/ مقابله ائتلاف با داعش نوعی پوشش است

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره تحولات عراق گفت: بررسی مجموعه حوادث و اتفاقاتی که در روزهای گذشته بهویژه بعد از اعلام تشکیل ائتلاف ضد داعش از سوی آمریکا و متحدانش رخ داده نشان میدهد این ائتلاف پوششی برای آمریکا و متحدانش است، تا اهداف خاصی را در منطقه غرب آسیا بهخصوص در سوریه و عراق دنبال کنند.

وی افزود: براین اساس آمریکاییها در ابتدا به مطرح کردن تهدید داعش پرداختند، اما رفتار آنها نشان میدهد که به دنبال مقابله جدی با داعش نیستند، و حتی نگاه آنها به داعش در عراق و سوریه متفاوت است.

سردار جوانی ادامه داد: در واقع فرض ابتدایی آمریکاییها این بود که تنها از طریق بمباران هوایی به مقابله با داعش بپردازند، اما این در حالی بود که کارشناسان نظامی این کشور معتقد بودند با این شیوه نمیتوان داعش را متوقف کرد.

وی با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام هزار و۱۵۰۰ نظامی به عراق بیان داشت: با توجه به موضوعی که همواره مورد تأکید «اوباما» بوده، یعنی در بحرانها نیروی نظامی اعزام نکند، به نظر نمیرسد آنها با اعزام این تعداد نیروی نظامی به دنبال درگیری زمینی با داعش باشند؛ بلکه در حقیقت به دنبال یک نوع تنبیه حداقلی و مدیریت داعش هستند و اینکه میخواهند تروریستهای داعش را در چارچوب خواستههای خود قرار دهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: امروز بحثهایی میان آمریکاییها وجود دارد مبنی بر اینکه "چرا باید داعش را از بین ببریم"؛ آنها معتقدند داعش میتواند در راستای منافع آمریکا اقداماتی را در منطقه انجام دهد.

وی در ادامه گفتوگوی خود با دفاع پرس، با بیان این مطلب که آمریکاییها به نوعی در بنبست قرار گرفتند، یادآور شد: جریان مقاومت در منطقه توانسته کمر داعش را بشکند، زیرا پیروزیهای مقاومت در سوریه، لبنان و عراق بازگو کننده وضعیت نابسامان داعش بوده و اینکه جریان داعش رو به اتمام است.

سردار جوانی عنوان کرد: البته اگرچه ممکن است در مقطعی ناامنی را در منطقه بهوجود آورند، ولی تصور اینکه داعش میتواند بهعنوان یک جریان پایدار ایفای نقش کند باطل بوده، و اکنون باید گفت که دوره داعش تمام شده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکاییها میخواهند در عراق به گونهای اقدام کنند تا به جهانیان اینطور نشان دهند که آنها پایاندهنده داعش هستند، تصریح کرد: بنابر این آمریکاییها میخواهند از یکسو خود را بهعنوان مخالف گروه تروریستی داعش معرفی کنند و از سوی دیگر مقابله با داعش نوعی پوشش برای ورود به کشورها جهت رسیدن به سایر اهدافشان است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با تصریح این مطلب که شکستهای پی در پی داعش در عراق بهواسطه حضور هوشمندانه و قدرتمندانه مقاومت مردمی است، گفت: آمریکاییها از هر موضوعی استفاده ابزاری میکنند که داعش هم یکی از همین ابزارهاست؛ موقعی که اقتضاء میکند در برابر داعش آرایش نظامی میگیرند و حتی مواضع آنها را بمباران هوایی هم میکنند و در مقطعی دیگر بنا به اقتضاء سیاستهایشان با آنها همراه میشوند و از اقدامات این گروه تروریستی حمایت میکنند.

سردار جوانی یادآور شد: این رفتار دوگانه تنها در عراق و سوریه دیده نمیشود، بلکه در گذشته نیز شاهد برخورد آمریکاییها در موضوع منافقین بودیم؛ منافقین گروهکی تروریستی هستند که غرب زمانی آنها را از لیست گروههای تروریستی خارج کرده و در زمانی دیگر وارد لیست میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها