معرفی کتاب؛

«صخره­‌های مریوان»

کتاب «صخره‌­های مریوان» بر اساس زندگی سردار شهید «غلامرضا پروانه» توسط «محمدرضا محمدی پاشاک» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۳۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ - 12August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «صخره‌­های مریوان» جلد پنجاه و پنجم از مجموعه «قصه سرداران» است که بر اساس زندگی، خاطراتی از جنگ و رشادت‌های سردار شهید «غلامرضا پروانه» فرمانده گردان «رعد» تیپ 21 امام رضا (ع) توسط «محمدرضا محمدی پاشاک» در قالب داستان کوتاه به رشته تحریر درآمده ‌و توسط نشر ستاره‌­ها به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب دارای هفت فصل به نام‌های «سربازها»، «صخره‌­های مریوان»، «روح بلند کردستان»، «در جاده مریوان»، «چادر تیمسار»، «گشت نهایی» و «مردان مجنون» است.

بخشی از کتاب

غلامرضا پروانه با تماشای مریوان گفت: احسن الخالقین یعنی مریوان.

گفتم: واقعاً درست است.

پرسید: تو حالت بهتر نشده؟

یادم آمد که قبلاً حال خوشی نداشتم. برادر بروجردی در تدارک بود. از آمد و رفت او معلوم بود که تصمیم خاصی گرفته شده. مرتب به باختران می­‌رفت. ما دو تا را در فرصت کوتاهی دید و کلی تحویل گرفت و از احوال دوستانش در جنوب پرسید.

گفت: برادر فرومندی زخمی بود، بهتر شده که از اهواز شما را فرستاده پیش من؟

غلامرضا بهتر از من می‌­دانست حال فرومندی چطور است.

گفت: فرصت نکرد ترکش اصلی را در آورد. ترکش توی بدن فرومندی مانده بود و عمل سختی در پیش داشت. می­‌گفتند دست کم چهار ماه استراحت مطلق لازم است تا او بلند شود. تازه حق ندارد کار سخت انجام دهد.

قیافه برادر بروجردی تماشایی بود. ریش و موی یک دست قهوه‌­ای روشن. از آن مردهایی بود که در سن و سال پیری، موهایی سفید و براق پشمکی پیدا می­‌کردند.

کتاب «صخره‌­های مریوان» در شمارگان 3 هزار جلد در 112 صفحه با قطع رقعی و به بهای هشت هزار و 500 ریال در سال 1386چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار