ماجرای پخش نوای مداحی شهید روحانی چه بود؟ + فیلم

این روزها درحالی هنوز مادران شهید در زیر این آسمان نفس می‌کشند که هر روز با شنیدن مداحی‌های فرزندان شهید خود، برای ائمه‌اطهار (ع) اشک می‌ریزند.
کد خبر: ۳۵۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 18June 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «تسنیم»، همین دیروز بود که خبر درگذشت ۲ مادر شهید در رسانه‌های استان خراسان جنوبی منتشر شد، مادرانی که سال‌ها در غم از دست دادن جگر گوشه‌هایشان سوختند و شب‌ها وقتی همه ما در خواب آرام بودیم آن مادران داغ دیده تنها با قاب عکس فرزند شهیدشان نجوا می‌کردند.

در روزگاری که هر کدام از ما آدم‌ها غرق در زندگی ماشینی می‌شویم و سرمان در کار خودمان گرم است مادران شهدا چه آرام و بی‌صدا به فرزند شهیدشان می‌پیوندند و ما غافل از آن هستیم که با پرواز هر مادر شهید کوهی از استواری و مقاومت را از دست می‌دهیم.

این روزها زیر آسمان این شهر پدران و مادران زیادی هستند که فرزندانشان در جبهه‌ها به شهادت رسیده‌اند و در این میان مادران و پدرانی هستند که هنوز چشم به راه پیکر فرزند جاوید الاثر خود هستند و چشمانشان به در دوخته شده تا خبری از فرزندشان دریافت کنند.

زیر آسمان شهر مادرانی هستند که آسمانی شدند و سوره حمد بر سر مزارشان عشق را به تصویر می‌کشد هنگامی که صحبت از مادران آسمانی و حضور بر سر قبور مطهرشان شد به یاد افرادی افتادم که پاره‌ای از تن خود را برای دفاع از اسلام تقدیم میهن کرده و برخی از آنها بدون خداحافظی با فرزند شهیدشان از این دنیا رخت بربستند.

اما در گوشه‌ای دیگر از این آسمان شهر هنوز بوی مادرانی استشمام می‌شود که با صبر و استقامت رابطه خوبی دارند و چشمان منتظرشان تا لحظه‌ای که سو دارد در انتظار پیدا شدن پیکر فرزند شهیداشان نظاره‌گر است.

نمی‌دانم تاکنون با مادر شهید و مادران شهدای جاویدالاثر برخورد کردید یا نه اما آنها آرام‌تر از دیگر مادران بهشتی‌اند، شاید چهره‌اش آرام باشد اما با گذشت سال‌ها بعد از جنگ هنوز در دلش آشوب است هنوز با آمدن پیکر شهدا در انتظار گمشده خویش است.

آری هنگامی که با مادر شهید برخورد می‌کنی تازه می‌فهمی که از دامن این مادران این غیور مردان تربیت شده‌اند تا امروز به معراج برسند.

این مادران کوه صبر، استقامت، قله عفاف و پاکدامنی‌اند، گویی آسمان وسعتش را از این مادران به ارث برده است و گویی قلم عاجز از نوشتن فداکاری و ایثار این مادران است.

آری این روزها در زیر آسمان این شهر کم نیستند مادران شهیدی که در پاییز زندگی‌شان تنها آرزویشان خبر پیدا شدن پلاک و تکه‌ای از استخوان‌های فرزندشان است و هنوز کم نیستند مادران و پدران شهدایی که آرام در گوشه‌ای از شهر زندگی می‌کنند و ما به راحتی از کنار آنها عبور می‌کنیم.

وقتی وارد خانه یک شهید می‌شوی عطر و بوی معنویت، صداقت و سادگی در آن موج می‌زند آنچنان آرامشی عجیب در قلبت می‌افتد که حاصل سال‌ها صبر و بردباری پدران و مادران شهید از دوری فراق فرزندانشان است.

آری هنگامی که با مادر شهید روبه‌رو می‌شوی تازه می‌فهمی که از دامن این مادران است که این غیور مردان تربیت شده‌اند تا امروز به معراج برسند.

این مادران کوه صبر، استقامت، قله عفاف و پاکدامنی‌اند و گویی آسمان وسعتش را از این مادران به ارث برده است و قلم عاجز از نوشتن فداکاری و ایثار این مادران است.

یکی از برنامه‌های کاری امام جمعه بیرجند دیدار و دلجویی از مادران شهداست که در این سرکشی‌ها خاطرات جالبی از خانواده شهدا نقل می‌شود که خالی از لطف نیست.

شهید «مصطفی چمران» را با این کتاب‌ها بیشتر بشناسید

چند شب پیش بود که آیت‌الله عبادی به دیدار ۲ مادر شهید روحانی در بیرجند رفت. در این دیدار مداحی کوتاه از صدای شهید روحانی پخش شد که امام جمعه بیرجند با او سینه‌زنی کرد.

چه خوب است هر از چند گاهی برای تصلای دل خودمان به سراغ این خانوداه‌ها رفته تا هم از آنها دلجویی کرده و هم مرهمی برای زخم‌هایشان باشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار