محمدحسنی:

سربازان مهم‌ترین رکن اقتدار ارتش هستند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اهمیت نقش سربازی در ارتقای نیرو‌های مسلح گفت: سربازان وظیفه‌ از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و رکن اقتدار ارتش ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ - 19June 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (چهارشنبه 29 خرداد) در مراسم دومین گردهمایی فرماندهان یگان‌های سربازی ستاد آجا اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که درباره آن سخنان دقیقی فرمودند و سفارشات زیادی به ما داشتند، توجه ویژه نسبت به موضوع سربازی است.

وی افزود: با توجه به عنایت حضرت آقا به این موضوع، همه موظفیم کاری کنیم تا دغدغه ایشان برطرف شود. خوشبختانه امروز در تمام نیرو‌ها توجه به مسئله سربازی وجود دارد، اما در ستاد آجا کار‌های زیربنایی‌تری انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اهمیت نقش سربازی در ارتقای نیرو‌های مسلح گفت: سربازان وظیفه‌ از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و رکن اقتدار ارتش ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی سه وظیفه حفظ تمامیت ارضی، پاسداری از استقلال و حفظ نظام بر عهده ارتش است، افزود: ارتش مقتدر ارتشی است که بتواند تکیه‌گاه ملت باشد و وظایف خود را در قبال ملت به نحو احسن انجام دهد و امروز بخش مهمی از این وظایف به واسطه سربازان انجام می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: اگر وظیفه‌ها نباشند سه ماموریت اصلی ارتش یا زمین می‌ماند یا به طور کامل انجام نمی‌شود، لذا بار سنگین اجرایی بر دوش سربازان و بار سنگین ستادی بر روی دوش فرماندهان است.

وی با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند و جان خود را قبل از فرماندهان در راه کشور و پاسداری از نظام و استقلال از دست می‌دهند.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه نیرو‌های وظیفه دست به نقدترین رسانه میدانی برای ارتش هستند، خاطرنشان کرد: شما اگر بخواهید از طریق هر رسانه‌ای موضوعی را منتشر کنید، شاید یک صدم حقیقت را هم نتوانید به اطلاع مردم برسانید، اما امروز ارتش از یک رسانه جمعی فوق‌العاده به نام سرباز برخوردار است که می‌توانند خدمات و ایثارگری‌های شما را به طور مستقیم به جامعه انتقال دهند.

وی در پایان گفت: سربازان امانت ملت ایران هستند که در دست ما هستند؛ لذا ما باید به هر نیرو وظیفه به عنوان امانتی الهی نگاه کنیم و حق این عزیزان را در هدایت صحیح فکری و اعتقادی ادا کنیم.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها