رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

اروپا و آمریکا عهدشکن هستند/ دولت از ظرفیت نیرو‌های انقلابی استفاده کند

«مجتبی زارعی» با اشاره به خلف وعده غربی‌ها در قبال تعهداتشان به ایران گفت: اروپا و آمریکا همواره ثابت کرده‌اند که عهدشکن هستند و نباید به آنان اعتماد کرد.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 21June 2019

اروپا و آمریکا در تاریخ عهدشکن بوده‌اندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مجتبی زارعی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید اظهار داشت: دلیل تقارن این مناسبت با روز شهادت شهید مصطفی چمران آن است که این شهید والامقام یک دانشمند تمام‌عیار بود که سنت و تجدد و علم و ایمان را با یکدیگر تطبیق می‌کرد و با کسی هم رودربایستی نداشت که یک استاد بسیجی باید شجاع و قوی باشد.

وی ادامه داد: ذات دانشگاه‌های ما هم باید این‌گونه باشد. یعنی علم و عمل، ایمان و عشق و سرسختی و نوآوری را با هم ممزوج کند، اما وضع دانشگاه‌های ما امروز این‌طور نیست؛ البته اساتید ما این‌گونه هستند، اما ساختار دانشگاه‌های ما مشکل دارد و وارداتی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در ۴۰ ساله اول خود کودتا، جنگ و تحریم‌ها را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: در زمستان ۹۶ دشمنان عزمی راسخ کرده بودند که جمهوری اسلامی فروپاشد و حتی ساعت فروپاشی را هم تعیین کردند، اما خداوند به ما کمک کرد و ایران را یکپارچه در مقابل دشمنان قرار داد.

زارعی بیان کرد: حالا ترامپی که به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بود، فردی را برای مذاکره با ایران می‌فرستد و آن طور جواب می‌گیرد، که ما باید همواره چنین پاسخ‌های قاطعی به دشمنان دهیم.

وی همچنین با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: نیرو‌های ما با جهاد علمی و بالستیکی، توانستند آمریکا را زمین‌گیر کنند و جمهوری اسلامی در شرایط بسیار قوی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه قوای سه گانه در وضعیت کار جهادی قرار ندارند، اظهار داشت: جنبش سازمان بسیج اساتید کشور از برخی مسئولان گلایه دارد؛ چرا که در شرایط تحریم، تقاضای تأسیس یک وزارتخانه جدید را می‌دهند که راه حل ما در این شرایط این اقدام نیست؛ بلکه باید صرفه جویی کنیم و تفکر جهادی بر امور حاکم شود و نباید بدنبال اقداماتی برویم که برای کشور بار مالی دارد.

زارعی افزود: در شرایطی که کشور در کار حوزه تعلیم و تربیت نیاز دارد، وزارت آموزش و پرورش ما متزلزل است و در این شرایط ویژه، شورای انقلاب فرهنگی ما تعطیل است در حالی که قوای سه گانه باید تفکر جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزیر نفت حالت جهادی ندارد؛ چرا که بورس نفت را جدی نمی‌گیرد، افزود: وزارتخانه نفت در شرایط تحریم هیچ اقدامی برای عبور از نفت انجام نداده است و ۴۰ سال است که نفت در اختیار آنان و تکنوکرات‌ها قرار دارد؛ اما متأسفانه پیام مناسبی برای عبور از نفت به جامعه داده نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه برجام دیگر مُرد و مسئولان دیگر نباید سخنی از برجام به زبان آورند، بلکه باید بدنبال افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان باشند، گفت: دولت بداند که باید به توان و ظرفیت‌های ملی و استان‌های کشور توجه کند و بداند که اروپا همکار خوبی پس از آمریکای جنایتکار نیست.

زارعی خاطرنشان کرد: مسئولان باید پاسخ دهند که تا کی می‌خواهند دست خود را مقابل اجنبی‌ها دراز کنند و سپس ترامپی بوجود آید و لگد بزند و بدعهدی کند؟

وی گفت: متأسفانه انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علی‌رغم آنکه بسیار حائز اهمیت است، سرانجامی نیافت در حالی که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: سازمان سازمان بسیج اساتید کشور و همچنین سازمان بسیج مستضعفین از دولت درخواست کرده که در این شرایط اقتصادی و تحریم‌ها برای حل مشکلات کشور بویژه تأمین کالا‌های اساسی کمک کند، اما هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

زارعی با اشاره به اینکه از داخل ماشین نمی‌توان صورت مردم را نگاه کرد و درباره شرایط کشور نظر داد، ادامه داد: ما در کنار دولت هستیم و آنان بدانند که باید به نیرو‌های انقلابی دست دهند؛ چرا که اروپایی‌ها و آمریکایی همواره ثابت کرده‌اند که عهدشکن بوده اند و نباید به آنان اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه از روند تحولی ریاست جدید قوه قضائیه حمایت می‌کنیم، افزود: جنبش سازمان بسیج اساتید کشور معتقد است که تا زمانی که صلاحیت افراد برای دریافت مناصب محرز نشود، آنان نباید در یک سمت گمارده شوند؛ اما متأسفانه اتفاقی در پایتخت رخ داد که زیبنده جمهوری اسلامی نبود که علت آن کوتاهی قوه قضائیه، سازمان بازرسی کشور و کمیسون‌های مرتبط مجلس بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه مردم ما شرایط سخت اقتصادی را تحمل می‌کنند و به خوبی به نعمت امنیت در کشور واقف هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از جا‌ها مشکل وجود دارد که برای برون رفت از این مشکلات باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کرد؛ مسئولان بدانند که استان‌های ما از چنین ظرفیت‌هایی برخوردارند و می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار