امام جمعه کرمانشاه:

«ترامپ» بداند که ایرانی‌ها حافظ مرزهای کشور خود هستند

آیت‌الله‌ «مصطفی علما» با تشکر از هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سپاه، گفت: «ترامپ» باید بفهمد که این کشور چه نیروهای نظامی و مردم آماده‌ای دارد که حافظ مرزهای خود هستند.
کد خبر: ۳۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ - 21June 2019

ترامپ باید بفهمد که این کشور چه نیروهای نظامی و مردم حافظ مرزهایشان هستندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر، با تشکر از دفاع جانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکایی، اظهار داشت: «ترامپ» باید بفهمد که ایران چه نیرو‌های نظامی و مردم آماده‌ای دارد که حافظ مرزهای‌شان هستند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالگرد شهادت «مصطفی چمران» در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰، بیان داشت: امام خمینی (ره) در پیامی که به مناسبت شهادت ایشان، او را مجاهد دین‌دار، سردار پرافتخار اسلام، معلم متعهد، پاک، خالص و غیر وابسته به دسته‌جات سیاسی توصیف کردند؛ که نشان از عظمت شخصیت این مرد بزرگ دارد.

وی با گرامی‌داشت اول تیرماه و شروع هفت قوه قضاییه و عدالت و نیز بیان سخن رهبری در مورد این‌که قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد؛ از سفارش امام درباره عدم جوسازی علیه قوه قضاییه و احکام آن سخن گفت و تصریح کرد: احکام دستگاه قضا موجه است.

آیت‌الله علما، یکم تیر مصادف با سال‌روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی (ره)، روز اصناف و نیز آغاز هفته صرفه‌جویی را گرامی‌داشت و از لزوم صرفه‌جویی در تمام شئون زندگی سخن گفت.

امام جمعه کرمانشاه همچنین ۵ تیر روز مبارزه با قاچاق و استمال دخانیات را یادآور شد و با ضمن اشاره به مضرات مصرف دخانیات، بیان کرد: واقعا حیف نیست جوانان دخانیات مصرف کنند و بدن خود را بدان آلوده کنند.

وی با اشاره به سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در ۸ تیر سال ۶۰ در مسجد ابوذر تهران، گفت: خداوند این ذخیره بزرگ را برای امروز ما و جهان و اسلام نگه داشت؛ و فقط ولی است که می‌تواند این‌گونه در برابر کفر بایستد.

آیت‌الله علما در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه قرآن کریم ما را به اطاعت همراه با محبت رهنمون می‌شود، تأکید کرد: اطاعت بدون محبت معنا ندارد و محبت و اطاعت اساس خلقت بشر است.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: خداوند به ما می‌گوید شکر کنید تا نعمت‌هایم را زیاد کنم، استفار کنید تا ببخشم، دعا کنید تا در وقت خودش مستجاب کنم و به یادم باشید تا به یادتان باشم.

وی در پایان، با بیان این‌که تقوا یک حصن و حصار نیرومند است، عنوان کرد: به گفته امام علی (ع) ما باید به تقوا پناهنده شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار