سردار حاجی‌زاده:

۲ بار به پهپاد آمریکایی اخطار دادیم/ می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی را همراه با پهپاد جاسوسی سرنگون کنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ساعت ۰۳:۵۵ توسط قرارگاه پدافند ارتش، به «گلوبال‌هاوک» اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرف‌نظر نکرد، ساعت ۰۴:۰۵ مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.
کد خبر: ۳۵۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ - 21June 2019

۲ بار به پهپاد آمریکایی اخطار دادیم/ می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی را همراه با پهپاد جاسوسی سرنگون کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگویی در خصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی، اظهار داشت: لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا را توسط قایق‌هایی توانستیم منتقل کنیم.

وی افزود: بخش‌های مختلف این هواپیما گویای این است که این هواپیما جاسوسی به فضای سرزمینی ما تجاوز کرده و اکنون قطعات آن در اختیار ماست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: همان‌طور که در گذشته هم نیرو‌های مسلح نشان دادند و تجربه ملت ایران است، امنیت ملی ما خط قرمز ماست و ما اجازه نمی‌دهیم سرزمین‌مان جولان‌گاه کشور‌های فرامنطقه‌ای و دشمن باشد.

سردار حاجی زاده همچنین خاطرنشان کرد: طبیعتاً در این دور هم به این هواپیما در ۲ مرحله، چندین‌بار اخطار دادیم یعنی این هواپیما سیستم‌هایی دارد که زمانی که تماس گرفته می‌شود، این اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ اما متأسفانه پاسخ ندادند.

وی با اشاره به ۲ نوبت اخطار نسبت به نزدیک شدن پهپاد جاسوسی، افزود: آخرین‌بار هم ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (قرارگاه پدافند) ساعت ۰۳:۵۵ به آن اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرف‌نظر نکرد و دور نشدند، ساعت ۰۴:۰۵ مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در جمع خبرنگاران گفت: همان لحظه‌ای که پهپاد جاسوسی رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-۸ نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.

سردار حاجی زاده افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و می‌خواست هواپیمای ما را سرنگون کند؛ در واقع آن تیر اخطار بود و آن‌ها باز بی توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را که آن روز MQ-۹ بود، سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

وی تاکید کرد: ما از طریق مسئولان وزارت امور خارجه بار‌ها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ایم، تیر اخطار را شلیک کرده‌ایم، اما باز هم آمریکایی‌ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

بنا بر این گزارش، در نخستین ساعات بامداد روز گذشته (۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار