رئیس کل دادگستری استان کرمان:

شهید آیت‎الله بهشتی نقش بزرگی در دفاع از خط و فکر امام راحل داشت

یدالله موحد گفت: شهید آیت‎الله محمد بهشتی نقش بزرگی در دفاع از خط و فکر امام راحل داشت و تمام‎قد از افکار و راه امام (ره) دفاع کرد.
کد خبر: ۳۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ - 23June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری استان امروز به‌ مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شهید آیت‎الله محمد بهشتی یکی از سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی، گنجینه انقلاب و نظام و شخصیتی متفکر، دینی، سیاستمدار، لایق، کم‌نظیر و یکی از عناصر درخشان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سخن امام راحل درباره شهید بهشتی مبنی بر اینکه «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، افزود: شهید بهشتی یار صدیق امام در دوران مبارزات با رژیم شاهنشاهی، عنصری سازنده و کارآمد در شکل‌گیری انقلاب است.

موحد ابراز داشت: شهید بهشتی مدیری توانمند در ساختارسازی و استقرار نظام اسلامی است و اگر عمر شهید بهشتی بعد از انقلاب اسلامی را منصفانه مرور کنیم، می‌بینیم این شخصیت چه نقش بزرگی در دفاع از خط و فکر امام راحل و ملت داشته است و شهید بهشتی تمام قد از افکار و راه امام (ره) دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی پرچمدار اولین دوره مجلس شورای اسلامی بود، ادامه داد: وقتی بنا شد، قوه قضاییه متحول شود و دوران گذر را پشت سر بگذارد و ساختار قضایی متناسب با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گیرد، فقط شخصیتی مانند شهید بهشتی می‌توانست با فکر بلند و خلاقیتش این دستگاه حیاتی را سازماندهی کند.

موحد همچنین با اشاره به بحث افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: از سال 1945 میلادی که بحث اعلامیه حقوق بشر مطرح شد، کشورهای جهان مشاهده کردند آمریکای جنایتکار چیزی به غیر از سوء‌استفاده از این اعلامیه نداشته است و همواره بر علیه کشورها توطئه کرده است.

وی افزود: 17 هزار نفر در ایران به دست آمریکا به شهادت رسیدند و نقش سرپنجه‌های ننگین و خونین آنها در سوریه، یمن، فلسطین و جای‌جای کره خاکی مشاهده می‌شود و این مدعی دروغین حقوق بشر بزرگترین جنایت‌ها را رقم زده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار