محمود عباس:

نشست بحرین شکست خواهد خورد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ضمن مخالفت با کنفرانس اقتصادی بحرین تاکید کرد که این نشست هرگز موفق نخواهد بود.
کد خبر: ۳۵۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ - 24June 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطمئن است که کنفرانس موسوم به صلح که این هفته در بحرین برگزار می‌شود، شکست خواهد خورد. 

وی گفت: «ما مطمئن هستیم که کارگروه منامه هرگز موفق نخواهد بود.»

این کنفرانس که قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در بحرین برگزار شود از سوی همه گروه‌های فلسطینی از جمله محمود عباس تحریم شده است. 

هدف آمریکا از برگزاری نشست منامه جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌هاست تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌گوید که آمریکا تلاش می‌کند با پول حمایت فلسطینی‌ها طرح موسوم به معامله قرن را بخرد.

طرح معامله قرن ابتکار آمریکا برای سازش میان فلسطین و رژیم صهیوینستی است که از سوی جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده ترامپ در امور غرب آسیا طراحی و تدوین شده است.

براساس این گزارش، محمود عباس در دفتر خود به خبرنگاران افزود: «ما برده نخواهیم بود و به جیسون گرینبلات، کوشنر و فریدمن (سفیرواشنگتن در اراضی اشغالی) خدمت نخواهیم کرد.»

وی تاکید کرد: «ما به حمایت اقتصادی، پول و کمک نیاز داریم؛ اما قبل از هر چیزی آنجا یک راه حل سیاسی وجود دارد.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: آمریکا همه چیز را از مساله سیاسی به مساله اقتصادی تقلیل داده است، ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/251

نظر شما
پربیننده ها