روحانی شهید «ایوب بلبلی نیا»؛

جنگ ما برای اسلام و گسترش انقلاب بود

روحانی شهید «ایوب بلبلی نیا» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: «جنگ ما برای اسلام و گسترش انقلاب است باید کارهای ما هم برای خدا و بخاطر اسلام باشد.»
کد خبر: ۳۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ - 14October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، روحانیون فعالیت‌های بسیاری در ایام مبارزاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند که از این قبیل می‌توان؛ تببین مشروعیت دفاع ملت در مقابل دشمن متجاوز، بیان احکام شرعی و مسائل دینی خاص جبهه ها، سخنرانی و تبلیغ موضوعات و معارف الهی، برگزاری نماز‌های جماعت در مقر‌های نظامی و جبهه‌ها، برگزاری جلسات و مراسم ادعیه و زیارت، بصیرت بخشی به رزمندگان، همکاری همه جانبه با فرماندهان و مسئولین جنگ، فرماندهی و مدیریت در رده‌ها و سطوح مختلف جبهه، قبول مسئولیت واحد‌های عقیدتی یگان‌ها و ... را می‌توان نام برد.

استان یزد در هشت سال دفاع مقدس بیش از 130 شهید روحانی تقدیم نظام کرده است.

روحانی شهید «ایوب بلبلی نیا» در خانواده ای روحانی و معتقد دیده به جهان گشود؛ وی به کسب تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه قم پرداخت. او علاقه زیادی به  شرکت در مجالس و محافل مذهبی داشت و به خواندن نماز اول وقت مقید بود. بلبلی نیا فعالیت های انقلابی خود را از مسجد جامع بافق آغاز کرد. با شروع  جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی در باغ خان یزد پرداخت و چندین مرتبه به  مناطق عملیاتی اعزام شد.

 وی قبل از شهادتش یک مرتبه از ناحیه دست مجروح شد اما به محض  ترخیص از بیمارستان دوباره رهسپار جبهه ها گردید. سر انجام در عملیات  کربلای 8 مفقودالاثر شد و پیکر مطهرش پس از سال ها همنشینی با آفتاب و ستاره ها به وطن بازگشت.

از وی وصیت نامه ارزشمندی به شرح ذیر به یادگار مانده است.

« (ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عمد ربهم یرزقون) و گمان مبرید که کسانیکه در اره خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

باسلام به رهبر عزیزمان پیرجماران، بت شکن زمان امام خمینی و سلام به خانواده های شهدا، اسرا، مفقودین و معلولین و سلام بر شما امت همیشه در صحنه و بیدار و مقاوم که در طول این مدت زمان انقلاب و جنگ مقاومت کردید.

بنده کوچکتر از آنم که به شما امتی که دین خود را نسبت به این انقلاب ادا کرده اید، شما امتی که خدا و امام زمان (عج) و نائب بر حقش خمینی را خشنود ساختید، پیام بدهم بلکه به عنوان تذکر لحظه ای مزاحم وقتتان می شود.

مردم شهید پرور شما خود شاهد گروهک هایی چند که قصد نابودی این انقلاب را دارند هستید و جنگ ما برای اسلام و گسترش انقلاب است باید کارهای ما هم برای خدا و بخاطر اسلام باشد شما باید مساجد و جبهه ها را خالی نگذارید و فرزندانتان را طوری تربیت کنید که در آینده بتوانند این انقلاب را پیش ببرند ای خواهرانم: از شما می خواهم حجاب را کاملا رعایت کنید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار