یادداشت/ فرشته چترعنبری

آخرین میخ بر تابوت هژمونی آمریکا

آمریکایی‌ها از این پس اگر می‌خواهند اراده خود را در تحولات جهانی پیاده سازند باید هزینه‌اش را نیز بپردازند؛ آن‌ها دیگر نمی‌توانند صرفاً با تولید «شبح جنگ» و ایجاد فضای رعب و وحشت رسانه‌ای بی‌خطر و کم‌هزینه کاری از پیش ببرند.
کد خبر: ۳۵۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ - 02July 2019

آخرین میخ بر تابوت هژمونی آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- فرشته چترعنبری؛ ماجرای پهپاد ساقط شده آمریکایی توسط سپاه، آخرین میخ بر تابوت هژمونی آمریکا در دنیا و پایان دوران «ارعاب» و استفاده از «ابهت پوشالی» نظامی آن‌ها در اثر گذاری بر تحولات جهان بود.

به عبارتی آمریکایی‌ها از این پس اگر می‌خواهند اراده خود را در تحولات جهانی پیاده سازند، باید هزینه‌اش را نیز بپردازند و دیگر نمی‌توانند صرفاً با تولید «شبح جنگ» و ایجاد فضای رعب و وحشت رسانه‌ای بی‌خطر و کم‌هزینه کاری از پیش ببرند.

همچنین بعد از رقم زدن فاجعه هیروشیما ژاپنی‌های متنفر و آسیب دیده از جنایت آمریکایی‌‌ها مجبورند کشورشان را در اشغال نظامی آمریکا تحمل کنند، اینکه دولت‌ها و ملت‌های اروپایی مجبورند طبق سیاست‌های آمریکایی رفتار کنند و به بایدها و نباید‌های یانکی‌ها تن دهند.

همانطور که گاوهای شیرده سعودی را می‌توانند بدوشند و با استفاده از سرمایه سعودی اقتصاد ورشکسته خود را سر پا نگه دارند، اینکه یک دستگاه چاپ دلار گذاشته‌اند و با سلطه دلار در معاملات جهانی تمام ملت‌های دنیا را غارت می‌کنند.

اینکه توانسته‌اند رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی با آن همه خباثت و جنایتی که علیه بشریت مرتکب می‌شوند را از آتش انتقام ملت ستم دیده فلسطین و منطقه دور نگه دارند.

همه با استفاده از «شبح ترسناک»ی که آمریکایی‌ها از خود ساخته‌اند به دست آمده و فرو ریختن این «ابهت پوشالی»، برابر با «فروپاشی آمریکا» و بر هم خوردن نظم کنونی جهان خواهد بود.

آمریکایی‌ها در ارزیابی ریسک خود قبل از درگیری با ایران حتماً در کنار هزینه‌های مستقیم جنگ، هزینه‌های غیرمستقیم آن مانند هزینه فرو ریختن «ابهت ساختگی» و نمایان شدن «توان واقعی» خویش را نیز می‌بایست محاسبه کنند و می‌کنند.

صهیونیست‌های حاکم بر دنیا از ابتدای انقلاب می‌دانستند اگر ترس مردم دنیا از نظامی‌گری ایشان از بین برود و ملت‌های دنیا اعتماد به نفس خویش را باز یابند، هژمونی خود را در دنیا از دست خواهند داد و باید شاهد ایستادگی ضعفا و پابرهنگان دنیا در برابر خویش باشند.

به همین خاطر هرآنچه در توان داشتند، از تحمیل جنگ نظامی گرفته تا کودتاهای نظامی و مخملی و از تهاجم فرهنگی گرفته تا جنگ غذایی و امنیتی و تحریم را به کار بستند تا شاهد چنین روزهایی نباشند.

اما به برکت خون شهیدان و با ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان ایران، امروز آمریکایی‌ها پس از چهل سال دشمنی بی‌وقفه با انقلاب، خود را نشسته بر روی ارّه‌ای میبینند که نه می‌توانند آن‌را جلو ببرند و نه به عقب بکشند.

نه می‌توانند ابرقدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به رسمیت بشناسند و نه می‌توانند قدرت آن‌را نادیده بگیرند و دست به حمله نظامی بزنند.

و این مهم علی‌رغم سلطه رسانه‌ای صهیونیست‌ها بر جهان، از چشم ملت‌های آزاده دنیا پنهان نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار