برگزاری مراسم سالگرد شهید «غلامحسين مهدی‌زاده» در اصفهان

اولین سالگرد شهادت جانباز شیمیایی ۷۰ درصد، «غلامحسین مهدی‌زاده» هفتم تیر در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 26June 2019

برگزاری مراسم سالگرد شهید «غلامحسين مهدی‌زاده» در اصفهانبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، اولین سالگرد شهادت جانباز شیمیایی ۷۰ درصد، شهید «غلامحسین مهدی‌زاده» هفتم تیر در مهدیه دستجرد اصفهان برگزار می‌شود.

غلامحسین مهدی‌زاده جانباز شیمیایی پس از تحمل ۳۲ سال رنج، یک سال قبل به خیل همرزمان شهیدش پیوست. مراسم پاسداشت شهادت او عصر روز جمعه هفتم تیر در مهدیه دستجرد اصفهان برگزار می‌شود.

وی سال ۶۴ و در حالی که ۱۶ ساله بود راهی مناطق عملیاتی غرب شد و بعد از آن در عملیات والفجر ۹ شرکت کرد. او یک سال بعد در عملیات کربلای ۵ با گاز خردل شیمیایی شد.

شهید مهدی‌زاده به علت شدت آسیب‌های ناشی از گاز خردل در بیمارستان مسیح دانشوری تحت عمل جراحی پیوند ریه قرار گرفت، اما یک سال قبل به علت نارسایی‌های بعد از عمل پیوند به شهادت رسید.

این شهید در بخشی از خاطرات خود از عملیات گفته است: زمانی که ما وارد منطقه شدیم روز سوم عملیات بود و قرار بود جایگزین لشکر امام رضا (ع) شویم. وقتی وارد شدیم صبح بود، ظاهراً اول صبح و حدود یکی، دو ساعت قبل از ورودمان بمباران شیمیایی توسط نیرو‌های بعثی صورت گرفته بود. به ما گفتند که منطقه خنثی است و نیازی نیست که ماسک‌های شیمیایی استفاده کنیم. بنابراین نیرو‌های رزمنده به تصور اینکه منطقه خنثی است از ماسک استفاده نکردند و عده‌ای از بچه‌ها وارد سنگر‌ها شده و از میوه و مواد غذایی و آبی که در سنگر‌ها وجود داشت، استفاده کردند، اما گویا این خبر که منطقه خنثی است خبری نادرست بود و علائم مجروحیت شیمیایی کم‌کم در ما بروز کرد و بعضی‌ها در همانجا و بعضی دیگر در بیمارستان شهید شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها