یاران صادق/ یادداشت/ میثم بشیرنژاد

حال خوب با میهمانانی که صاحب‌خانه هستند

بازگشت 150 پیکر مطهر شهید دفاع مقدس و عطرآگین کردن شهر و دیارمان از سوی مسافران تازه، پس از چند دهه دوری از وطن قطعا حالمان را خوب خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ - 26June 2019

آمدن مسافرانی که حال مان را خوب می‌کندگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- میثم بشیرنژاد؛ عطر و نسیم خنکای وجود شهدای گرانقدر میهن، گرمای بی‌حد و حساب این روز‌های تابستان را به حاشیه خواهد برد و بی اثر خواهد کرد، حضور با فخر و مباهات پیکر مطهر جوانان وطن، پس از گذشت چند دهه آسمانی شدن حالمان را قطعا بهتر خواهد کرد.

مصادف بودن تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس با سالروز شهادت امام جعفر صادق و همچنین آزادسازی مهران که امروز به دروازه عتبات معروف گشته است یادآور «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» دیروز رزمندگان است، که امروز به یمن شهدای سرافرازمان محقق شده است.

آری سرانجام راه کربلای معلی به همت جوانان غیور این مرز و بوم هموار شد. جوانانی که عاشقانه و بدون کوچکترین چشم‌داشتی جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند و آسمانی شدند. حماسه‌هایی که در غرب و جنوب، از مهران و دهلران گرفته تا خرمشهر و خوزستان، از ایلام تا کرمانشاه و کردستان و ... خلق شد. روایت ملتی است که سرافرازانه آزمون سختی را در 8 سال دفاع مقدس پشت سر گذاشتند.

بار دیگر انگار قرار است حالمان بهتر شود، فارغ از همه سنگ اندازی‌ها و بی‌مهری‌های خارجی و داخلی، فارغ از تهدید‌ها و تحریم‌ها و... امروز پسران قهرمان این آب و خاک، میهمان ملت قدردان و قدرشناسی هستند که بی‌صبرانه منتظر یک استقبال باشکوه و تاریخی دیگر هستند. منتظر پسرانی که گل کاشتند، عزت دادند و شکوه  و اقتدار خریدند.

چه باشکوه خواهد بود بالا رفتن تابوت مزینتان به پرچم جمهوری اسلامی ایران بر دستان ملت، گویی همه مردم خانواده‌هایتان هستند. فارغ از نام و فامیلی سجلی‌تان، تک‌تک شما ثبت شده در تاریخ این مرز و بوم و قلب‌های عاشقی هستید که این روز‌ها و ساعات به تپش بیشتری وادار شده‌اند.

آری، بازگشت 150 پیکر مطهر شهید دوران دفاع مقدس و عطرآگین کردن شهر از سوی مسافران تازه پس از چند دهه دوری از وطن حالمان را  به طور قطع و یقین خوب خواهد کرد. آمدن غرورآفرین میهمانانی که خود صاحب‌خانه هستند، در این برهه از زمان لذت‌بخش و مایه مباهات خواهد بود. 

بازگشت پیکر‌های مطهرتان در دنیای هزار رنگ امروز، مُسکنی است بر درد‌ها و رنج‌های ملتی که در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی همیشه پای کار بوده‌اند. قدوم مبارکتان مرحمی است بر درد کهنه پدران و مادران کهنسالی که خود را در یک‌قدمی رسیدن به شما می‌‌بینند این روزها. هر چند بسیاری از پدران و مادران شهدا مجال آخرین وداع با دُردانه‌های خود را نداشتند و حسرت بوی معطر دلبندان‌شان را به دنیای دیگر موکول کردند.

آمدنتان همیشه وحدت و مودت با خود آورده، و کینه‌ها از دل زدوده است، گاهی لازم است که بیایید و رخ بنمایید که به قول سعدی شیرین سخن:

از در درآمدی و من از خود به در شدم                گویی کزین جهان به جهان دگر شدم
گوشم به راه تا که خبر می‌دهد ز دوست           صاحب‌خبر بیامد و من بی‌خبر شدم

پنجشنبه برای وداع و دیدار آخر، بعد از چند دهه هجران و دوری همه خواهند آمد و مردم قدرشناس و ولایتمدار همانند همیشه سنگ تمام خواهند گذاشت. دلتنگی، بی‌تابی، افتخار و غرور و ... واژه‌هایی است که با دیدن شما شهدا، ذهن هر انسان آزاده‌ای را درگیر خود خواهد کرد.

بازهم غلیان احساس و اشک و آه و سبکی روح و روان در شهر و کشور جاری می‌شود، شاید امروز بیشتر از هر زمان دیگر به آمدنتان نیاز بود؛ و افتخار همه ما این است که خوش آمدگوی شما عزیزان جان باشیم. شماها که در قید و بند سیاست و روزمرگی هرگز نبودید؛ و تمام هم و غم‌تان این بود که وجبی از خاک پاک میهن به دست نامحرم و بیگانه نیفتد.

بوی کربلا امروز در جای‌جای کشورمان ساطع شده و عطر جبهه‌ها و دفاع مقدس بر هر کوی و برزنی جاری است. بازگشت «یاران صادق» در سالگرد شهادت مولا و مقتدایشان امام جعفر صادق (ع) نشانگر آمدن فارغ التحصیلان مکتبی است که اینک خود معلمان درس ایثار و شهادت برای نسل جوان سرتا پا نیاز امروزند و همانند چراغی روشن راه را از بیراهه نشان می‌دهند. قدومتان مبارک و راهتان همیشه پر رهرو باد.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار