یاران صادق/ حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تشییع پیکر 150 شهید دفاع مقدس:

مقاومت کنیم دشمن عقب‌نشینی می‌کند/ مسئولان وصایای شهدا را نصب العین قرار دهند

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان و مردم باید وصایای شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس را نصب‌العین خود قرار داده و خط به خط خواسته‌ها و توصیه‌های آن‌ها را با گوش جان پذیرا باشند.
کد خبر: ۳۵۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ - 27June 2019

مسوولان وصایای شهدا را نصب العین قرار دهندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه صبح امروز (پنج‌شنبه ششم تیر) در مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر 150 شهید دوران دفاع مقدس که در دانشگاه تهران برگزار شد، درخصوص دشمنی آمریکایی‌ها علیه نظام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسئولان و مردم باید وصایای شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس را نصب‌العین خود قرار داده و خط به خط خواسته‌ها و توصیه‌های آن‌ها را با گوش جان پذیرا باشند.

وی با بیان اینکه پیکرهای پاک 150 شهید دوران دفاع مقدس برای مسئولان و مردم حامل پیام‌های مهمی است، افزود: شهدا به ما می‌گویند که ما برای نظام و انقلاب اسلامی رفتیم، ما برای حفظ و بقای انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) رفتیم، ما باید پاسدار خون پاک شهدایی باشیم که از جان خود برای عزت و استقلال کشورمان گذشتند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: خداوند از خون شهدا و رزمندگان نمی‌گذرد؛ درخت تنومند و پرثمر انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است؛ کسانی‌که به هر دلیلی در این کشور ناخالصی دارند بدانند که فکر و عملشان مورد رضایت خداوند نیست و آن‌ها از سوی شهدا نفرین می‌شوند.

شهدا درس اخلاص و حق‌طلبی به ما دادند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پیام‌هایی که شهدا به جامعه بشری ارائه کردند، گفت: شهدا درس اخلاص، حق‌طلبی، استکبارستیزی، اطاعت از ولایت فقیه تا پای جان و زمان شناسی را به ما دادند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به راهبرد حق طلبانه نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان اظهار داشت: هر جا سخن از ظلم ستیزی و مقابله با استکبار جهانی باشد آن سخن در امتداد راهبرد جمهوری اسلامی ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه امروز راهبرد ما راهبرد مذاکره و تسلیم در برابر دشمنان نیست، گفت: آنچه که عزت و اقتدار ما را تاکنون رقم زده است، راهبرد مقاومت و ایستادگی در پرتو اطاعت از فرامین، ولی فقیه زمان است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه راهبرد ما براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد ایستادگی و مقاومت است، گفت: همانطوری که دیده‌ایم رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که اگر ایستادگی و مقاومت کنید دشمن ناچار به عقب نشینی خواهد شد؛ اما برخی متاسفانه در مقابل حرف‌های دیگری بر زبان جاری کردند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز آن دست مقدسی که سبب انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز به آب‌های سرزمینی کشورمان شد، در واقع در راه ایستادگی و مقاومت هیچ تردیدی به خود راه نداده و این دست‌های عاشق و با اراده قطعا در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با قدرت و آمادگی اقدام خواهند کرد و دشمنان را از کرده شان پشیمان خواهد کرد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا مظهر اخلاص، بندگی و تلاش در راه خدا بودند، گفت: شهدا به ما درس بندگی دلدادگی، عبودیت و خدا شناسی دادند.

وی با بیان اینکه شهدا دین شناس بودند، گفت: آن‌ها فهمیدند که دین از آن‌ها چه می‌خواهد، لذا سخنان، ولی زمان شان را شنیدند و به جان و دل خریدند و در این عرصه جان خود را با خالق معامله کردند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهدا زمان شناس بودند یعنی در همان زمانی که باید اقدام می‌کردند با خدا معامله کردند و وارد جبهه حق علیه باطل شدند.

شهدا به ما آموختند که باید گوش به فرمان رهبر باشیم

وی با بیان اینکه شهدا پرچمدار دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی بودند گفت: شهدا به ما آموختند که باید گوش به فرمان رهبر باشیم و با بصیرت از گذرگاه‌های خطر عبور کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اقتدار عزت و عظمت این کشور امروز به برکت خون شهدا و بصیرت آفرینی حضرت امام خمینی و رهنمود‌های مقتدای بصیرت آفرین مان حضرت امام خامنه‌ای عزیز است، گفت: امروز دلیل اینکه ما می‌خواهیم و می‌توانیم و دشمن می‌خواهد و نمی‌تواند این است که ما دل در گرو ایمان به خدا داریم و حاضریم در این راه خطر کنیم و این موضوع آینده ما را روشن و امید آفرین می‌کند.

وی با مقایسه‌ای بین شرایط امروز و دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس مرز بین ما و دشمن کجا بود و امروز مرز‌های جبهه انقلاب اسلامی تا کجا رفته است؟!

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز مرز‌های اعتقادی و راهبردی جمهوری اسلامی تا یمن و آفریقا ادامه پیدا کرده است و پیام حق طلبی شهدا به تمامی مردم آزاده جهان رسیده است.

وی خطاب به مسئولان گفت: پیام شهدا امروز به همه ما ایستادگی و مقاومت است، چراکه با ایستادگی و مقاومت و احساس مسئولیت کردن می‌توان راه پر افتخار و عزت آفرین شهدا را ادامه داد.

حجت الاسلام رئیسی در خاتمه خطاب به مردم گفت: شهدا از ما می‌خواهند در پرتو فرامین ولایت فقیه گام برداریم و امربه معروف کنیم و از منکر و زشتی‌ها و پلشتی‌ها نهی داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها