امیر نامی:

متجاوزان پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهند کرد

رئیس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: هوافضای سپاه با علم و آگاهی هواپیمای با سرنشین را نزدند و همان گونه که موشک‌های ما هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داد راحت‌تر از آن می‌توانست هواپیمای با سرنشین را مورد هدف قرار دهد. هر متجاوزی به مرز‌های ما تجاوز کند، حتما پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 27June 2019

دسترسی ايرانيان به يک سلاح فوق سریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، محمدحسن نامی رئیس گروه ژئوپلوتيک مرکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اسبق ارتباطات که میهمان برنامه «بحث روز» گروه سیاسی راديو ايران بود، با بیان اینکه شکار پهباد جاسوسی آمریکا تنها شکار هواپیمای بدون سرنشین نبود و در حقیقت فتح قله غرور استکبار جهانی و شلیک به ابهت آمریکا بود، اظهار داشت: در چند دهه پیش اگر یک ناو آمریکایی حرکت می‌کرد یک حکومت فرو می‌ریخت، حرکت راهبردی که مقام معظم رهبری در جریان دیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان درباره ترامپ انجام داد به اندازه یک عملیات دفاع مقدس برای ما ارزش داشت و موجب غرور برای هر ایرانی و مسلمان در سراسر جهان شد.

وی در ادامه افزود: زمانی که هواپیمای گلوبال هایک ساخته شد 11 بار مورد اصابت گلوله‌ها برای آزمایش قرار گرفت و ساقط نشد.

نامی با بیان اینکه قرار بود این هواپیما جایگزین هواپیمای شناسه U2 که یک هواپیمای راهبردی آمریکا است که تا 75 هزار پا می‌تواند پرواز کند، شود، گفت: سرعت گلوبال هایک 629 کیلومتر در ساعت و طول بال هایش 40 متر و رنج پروازی‌اش 22780 کیلومتر و 35 ساعت است و به طور مداوم می‌تواند پرواز کند.

وی افزود: قیمت این هواپیما 222 میلیون و 700 هزار دلار است و ماموریت جاسوسی و جمع آوری و شناسایی اطلاعات را دارد. برای آمریکایی‌ها غیرقابل باور بود که ایران بتواند این پهپاد متجاوز را هدف قرار دهد؛ چرا که پهپاد «ام‌کیو 4 سی» به نام «ترابتین» که درواقع گونه‌ای از پهپاد «آرکیو 4 گلوبال» است، بزرگ‌ترین و گران‌ترین پهپاد نظامی تجسسی جهان است و نیروی دریایی امریکا آن را برای اقدامات تجسسی به‌کار گرفته است.

نامی یادآورشد: این درحالی بود که به‌رغم ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پهپاد، آمریکایی‌ها به دلیل احتمال اندکی که نسبت به ردیابی آن توسط سیستم‌های پدافند هوایی ایران می‌دادند، سیستم‌های اعلام و هشدار آن را نیز خاموش کرده بودند و به چندبار اخطار سیستم‌های پدافندی سپاه و ارتش در طول مأموریت 4 ساعته اعتنایی نکردند.

رئیس گروه ژئوپلیتيک مرکز راهبردی در ادامه تصریح کرد: ساخت این هواپیما از سال 2001 آغاز و تا سال 2005 ادامه داشت سابقه سرنگونی نداشت و در این جریان هم حتی کشورهای بزرگ دنیا همانند روسیه واکنش‌هایی داشتند که نشان از تعجب آنها است و مباحثی هم مطرح می‌کنند که ایرانیان به یک سلاح افسانه‌ای یا فوق سری دسترسی دارند.

راز حمله نکردن آمريکا چيست؟

وزیر سابق ارتباطات با بیان اینکه به دنبال این هواپیما هواپیمای با سرنشینی بود که در حالت عادی 9 نفر خدمه دارد اما گفته شده 32 نفر در آن هواپيما بوده‌اند، افزود: امروزه نیروی هوافضای جمهوری اسلامی ایران که تحت فرماندهی سپاه پاسداران است اشرافیت خوبی به مسائل نظامی دارد، در مقابل ترامپ گفته که می خواستم سه نقطه را بزنم و دیدم که 150 نفر کشته می‌شود، این طور نیست، دیدیم که در سه دهه اخیر در کشورهای غرب آسیا هزاران نفر را با دسیسه صهیونیسم بین‌الملل کشتند.

وی اضافه کرد: همه پژوهشکده‌های بین‌المللی سازمان اطلاعاتی به ایشان اعلام کرده‌اند که اگر شما حمله کنید در همان ساعات اولیه حداقل 1500 کشته خواهید داد و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی تان را از دست خواهید داد.

نامی گفت: عزیزان ما در هوافضای سپاه با علم و آگاهی هواپيمای با سرنشين را نزدند و همان گونه که موشک‌های ما هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داد راحت‌تر از آن می‌توانست هواپیمای با سرنشین را هم مورد هدف قرار دهد هر متجاوزی به مرزهای ما تجاوز کند حتما پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار