دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

خطر دشمنان پنهان از دشمنان آشکار بیشتر است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری گفت: دشمن پنهان آشکارا مقابله نمی‎کند و با نفوذ در بین مردم به دشمنی می‌پردازد در حالی که اینگونه دشمنی به مراتب از دشمن آشکار خطرناک‎تر است.
کد خبر: ۳۵۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ - 27June 2019

خطر دشمنان پنهان از دشمنان آشکار بیشتر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» که در محل مسجد انقلاب مرکز استان برگزار شده بود اظهار داشت: بصیرت و هوشیاری یکی از اساسی ترین شاخصه‌های رشد و کمال یک جامعه است و در یک جامعه دینی نباید جوسازی و موج آفرینی وجود داشته باشد بلکه یک جامعه دینی خداباور، دارای بصیرت و آگاهی و دنبال حرف حق است.

وی بیان کرد: دشمن شناسی میوه بصیرت است و خداوند در آیات بسیاری از قرآن کریم به مسئله دشمن شناسی اشاره کرده است که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

حسینی بوشهری در ادامه گفت: دشمن دو نوع است دشمن آشکار و دشمن پنهان؛ دشمن آشکار پرچمی برافراشته دارد، اهداف روشنی دارد و در دشمنی او ابهامی نیست که نمونه آن دشمنی آمریکا با ملت ایران است؛ آمریکا نقاب‎ها را کنار زده و با تهدید و تحریم علیه ما عربده کشی می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دشمن پنهان افزود: این دشمن در ظاهر پرچمی ندارد، آشکارا مقابله نمی کند و خود را دوست معرفی می کند در حالی که اینگونه دشمنی به مراتب از دشمن آشکار خطرناک تر است.

وی تصریح کرد: دشمن پنهان با نفوذ در بین مردم به دشمنی می‌پردازد و حتی بخشی از جامعه که دارای آگاهی هستند به صورت ناخواسته در دامن این دشمنان پنهان می‌افتند بنابراین باید بصیرت و آگاهی جامعه را بالا ببریم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه حادثه هفتم تیر را دشمنی پنهان خواند و گفت: دشمن با نفوذ در دستگاه قضایی ما، انسان‌های بی گناه و اشخاص مطرح انقلاب را ترور کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به خطر نفوذی ها در کشور تاکید کرده اند، افزود: نفوذی ها در قالب انسان های مومن و متدین جلوه می‎کنند اما با رفتارها و موضع گیری های خود به پیکره جامعه ضربه وارد می کنند و اگر به موضوع نفوذی ها در کشور توجه نشود باعث صدمه رسیدن به انقلاب می شوند.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت نفوذی دشمن، تخریب و از بین بردن فرهنگ اسلامی است و نمونه آن آموزش رقص و پایکوبی به جای آموزش قرآن و مکتب اسلام است که متاسفانه در مهدکودک ها و مراکز فرهنگی این موضوع وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به معامله قرن گفت: متاسفانه تعدادی از کشورهای اسلامی می خواهند پرونده فلسطین را برای همیشه ببندند و قدرت مانور و حتی حق حمل اسلحه را از سران فلسطین بگیرند اما باید بدانند ایران به همراه دیگر کشورهای اسلامی اجازه پیاده سازی چنین طرح هایی را به آنان نخواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها