ترامپ مدعی شد؛

عجله‌ای برای توافق با ایران وجود ندارد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با نورندا مودی نخست‌وزیر هند عنوان کرد که برای توافق با ایران عجله‌ای وجود ندارد و هیچ فشار زمانی در کار نیست.
کد خبر: ۳۵۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ - 28June 2019

عجله‌ای برای توافق با ایران وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، نارندرا مودی و دونالد ترامپ در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ دیدار کردند و در این دیدار رئیس جمهور آمریکا که در خصوص محور‌های مذاکرات خود با نارندرا مودی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که پیامتان برای ایران چیست؟ اظهار داشت: پیامی که در سه روز اخیر بار‌ها تکرار کرده‌ام، عجله‌ای درکار نیست.

ترامپ در همین ارتباط مدعی شد: در خصوص ایران، ما کلی وقت داریم- هیچ عجله‌ای وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند فراغ بال داشته باشند. امیدوارم، آخر کار اوضاع رو به راه شود. اگر اینطور شد، عالی است؛ اگر هم نشد با خبر می‌شوید.

این نخستین بار نیست که ترامپ مدعی می‌شود درباره ایران عجله‌ای در کار نیست. او پیش از آغاز سفر خود به ژاپن در روز چهارشنبه نیز در خصوص ایران گفته بود: آن‌ها می‌توانند به‌سرعت به اوضاع اقتصادی‌شان سروسامان بدهند یا این‌که ۱۰ سال دیگر آن را حل کنند. هرچه که بخواهند من مشکلی ندارم. وقت کافی دارم. در میان مدت، تحت تحریم‌های خیلی قدرتمندی هستند.

ترامپ و مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که هدف نهایی «کمپین فشار حداکثری» علیه ایران وادار کردن این کشور به مذاکره و دستیابی به یک توافق تازه است، هرچند در مقابل ایران هرگونه مذاکره مجدد با آمریکا را با توجه به سیاست‌های خصمانه این کشور و همچنین نقض تعهدات پیشین بویژه در موضوع برجام رد کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار