تشییع پیکر شهید گمنام ۱۷ ساله در دانشگاه فرهنگیان قم

پیکر مطهر شهید بی‌نشان ۱۷ ساله مربوط به منطقه عملیاتی محرم در شرهانی سال ۱۳۶۱، ظهر امروز از محل میدان مفید و از مسیر بلوار شهید کریمی تا پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان قم تشییع شد.
کد خبر: ۳۵۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ - 29June 2019

تشییع پیکر شهید گمنام ۱۷ ساله در دانشگاه فرهنگیان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر یکی از هفت شهید گمنامی که پیش از ظهر امروز از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا میدان مصلای قدس تشییع شدند، به میدان مفید قم انتقال یافت تا در میان استقبال پرشور اهالی قدرشناس شهرک امام خمینی (ره) و بلوار شهید کریمی، جهت خاکسپاری به پردیس خواهران حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان منتقل شود.

ذبح قربانی، توزیع شاخه های گل‌، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، بوی اسپند و پخش نوای مرثیه شهدای گمنام با شکوه خاصی در نقطه نقطه مسیر تشییع مشهور بود.

در آغاز مراسم مذکور که در محل مزار شهید گمنام در پردیس خواهران برگزار شد، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: خانواده آموزش و پرورش ۳۶ هزار دانش آموز شهید، چهار هزار معلم شهید و هزار ۲۰۰ دانشجو معلم شهید تقدیم انقلاب کرده و بسیاری از معلمان از منسوبان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هستند.

وی افزود: شهدا در روز تنهایی ما در قیامت شفیع و همراه ما خواهند شد و امیدواریم در تمام دانشگاه‌های فرهنگیان کشور مشعل شهدای گمنام را بر افراشته کنیم تا از نور آن‌ها هدایت و روشنی بگیریم، زیرا شهدا منبع انرژی ما و انرژی هسته‌ای واقعی هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تا این شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را داریم، جاودانه‌ایم و هیچ قدرتی توان هجوم به ما را نخواهد داشت.

حسن محمدپور رییس دانشگاه فرهنگیان استان قم نیز با اشاره به اینکه در این منطقه مزار شهدای گمنام خضر نبی (ع) میعادگاه و زیارتگاه عاشقان و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بعد از این، پردیس حضرت معصومه (س) نیز در مراسمات مختلف قدمگاه زوار مزار شهید گمنام خواهد بود.

در این مراسم که با مرثیه سرایی حاج رضا ایزدی در مصیبت سالروز شهادت امام صادق (ع) همراه بود، پدر شهید قربانخانی حرّ شهدای مدافع حرم در سخنانی به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش و جنایات داعش و اهمیت مقام شهدا پرداخت.

مدیران کل آموزش و پرورش، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، جانشین فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، جمعی از فرهنگیان بسیجی و مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان قم از جمله حاضران در این مراسم بودند.

شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهید ۱۷ ساله در پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان برگزار شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار