میزبانی پرافتخار شهدای گمنام در خلخال/ بدرقه سرو قامتانی که طنین‌انداز عزت و غیرت شدند

پیکر 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز با حضور مردم شهیدپرور خلخال تشییع و در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه آزاد خلخال به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۵۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ - 30June 2019

میزبانی پرافتخار شهدای گمنام در خلخال/ بدرقه سروقامتانی که طنین‌انداز عزت و غیرت شدند

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، از اولین دقایق صبح امروز حضور خیل مردم عاشق در خیابان‌های خلخال که آمده بودند تا بعد از چند سال به غربت این شهدا پایان بخشند.

امروز مردم خلخال و دومین دانشگاه بزرگ استان میزبان پیکرهای مطهری بود که استقلال و مقاومت را در رگ‌های این ملت غوطه‌ور ساختند.

حضور رزمندگان، خانواده معظم شهدا، خانواده‌های ایثارگران، کارکنان دولت و سایر اقشار مردم به حدی بود که سراسر خیابان معلم از میدان معلم و خیابان ولیعصر تا میدان ولیعصر و سه راهی دانشگاه مملو از مشایعت‌کنندگان شهدای گمنام بود.

شهدای گمنامی که با شعارهای «الله اکبر» و «شهیدان زنده‌اند الله اکبر، به خون آغشته‌اند الله اکبر» بر روی دستان مردم انقلابی خلخال تشییع شدند.

امروز در تشییع پیکرهای شهدا گمنام دیده شد که اگر روزی شهدا سایه‌سار عزت و شرف این ملت بودند، امروز نیز همین امت با حضور خود با گرمی از آنان استقبال می‌کنند.

شهدایی که غربتشان مبدل به وصل شد وصلی عاشقانه از دفاع مقدس تا انقلاب اسلامی ودفاع از حرم.

هم‌سنگران این شهدا که در عملیات‌های والفجر 8 و کربلای 5 و سایر عملیات‌ها حضور داشتند و دست به تابوت پاک عطرآگین شهداء فریاد «لبیک یا حسین» سردادند.

پیکر مطهر شهدا بعد از تشییع و اقامه نماز با حضور امام جمعه شهرستان خلخال، جمعی از مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه خلخال به خاک سپرده شد.

همچنین شامگاه گذشته مردم ولایت‌مدار شهرستان خلخال در مسجد امام صادق(ع) با این شهیدان وداع کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام «احمد پروایی» نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به ملت ایران و استقبال و میزبانی شایسته از حضور شهدای گمنام در سراسر کشور و نیز اردبیل تصریح کرد: پیام شهدای گمنام مقاومت است.

وی بیان داشت: بازگشت این سبک‌بالان به آغوش ملت پس از سال‌ها تبیین خاطرات هشت سال دفاع مقدس و القاء فرهنگ مقاومت به بطن جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار