در حوزه هنری گشایش یافت؛

نمایش توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «سیلی‌های سخت»

نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» در راستای نمایش توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه هنری گشایش یافت.
کد خبر: ۳۵۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ - 30June 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تابلو نقاشی «شهید بهشتی» کاری از عباس گنجی هنرمند نقاش کشورمان رونمایی و نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» عصر امروز با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان در حوزه هنری افتتاح شد.

عباس گنجی هنرمند نقاش کشورمان پس از رونمایی از تابلوی نقاشی شهید سید محمد بهشتی با عنوان «سایه طوبا» در خصوص این نقاشی اظهار داشت: این نقاشی در قالب یک مجموعه تابلو حدود دو سال پیش تولید شده و قصدمان از این اثار به تصویر کشیدن شهدای شاخص انقلاب بود که شاخص‌ترین آن‌ها شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید مفتح بودند.

وی گفت: شهید بهشتی را همه به عنوان سیدالشهدای شهیدان انقلاب اسلامی می‌شناسند که ما ایشان را در این تابلو با اسم «سایه طوبا» به تصویر کشیدیم که در راستای بیانات شخص شهید بهشتی بود که گفته بودند «بهشت را به بها دهند».

افتخارم نقاشی ۱۰ هزار تصویر شهید است

این نقاش انقلاب به تصویرسازی بیش از ۱۰ هزار تصاویر شهدا اشاره کرد و گفت: من این افتخار را دارم که تصویر بیش از ۱۰ هزار شهید را نقاشی کرده‌ام؛ در نقاشی پرتره آن چیزی که از شخص مشهور است باید تجلی کند.

گنجی درباره ویژگی نقاشی خود اظهار داشت: مخاطب از نقاشی برداشت‌ آزاد خواهد کرد لذا ما به این برداشت‌ها احترام می‌گذاریم.

در ادامه نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» با موضوع سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا افتتاح شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه افتتاح نمایشگاه سیلی سخت اظهار داشت: در این نمایشگاه از هنر برای افشای ماهیت جاسوس آمریکا بهره گرفتیم؛ البته در این نمایشگاه بیشتر از همه خواستیم توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به جهان نشان دهیم.

وی گفت: آثار ابن نمایشگاه ظرف مدت یه هفته جمع آوری شد که حاصل کار ۲۰ هنرمند گرافیست کشورمان بوده است و به مدت ده روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

شجاعی طباطبایی گرافیک را یک عرصه هنری برای کار آتش به اختیار دانست و افزود: در نمایشگاه‌های گرافیک کمیت مطرح نیست چراکه این آثار به شدت در فضای مجازی مورد اشتراک قرار خواهند گرفت و قطعاً به دلیل همه فهم بودن در سراسر دنیا دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار