استقبال یمن از تعلیق قرارداد‌های فروش سلاح به ائتلاف سعودی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مواضع برخی کشور‌های غربی و تلاش‌های آن‌ها در خصوص تعلیق قرارداد‌های فروش سلاح به عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز آن تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۳۵۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 01July 2019

استقبال یمن از تعلیق قرارداد‌های فروش سلاح به ائتلاف سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در سخنانی از اتخاذ هرگونه مواضع غرب در کمک به یمنی‌ها استقبال و از تلاش‌های برخی کشور‌های غربی برای توقف فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی تشکر کرد.

المشاط ضمن درخواست از کشور‌های غربی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی گفت که این کشور‌ها باید در چارچوب قوانین حقوق بشری به مردم یمن کمک کنند.

پیش‌تر برخی از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و فرانسه اعلام کرده بودند که قصد دارند فروش سلاح به عربستان را به دلیل اقدامات این کشور در کشتار مردم یمن متوقف کنند، هر چند تاکنون اقدام جدی از سوی این کشور‌ها صورت نگرفته است.

چندی پیش، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که برای حضور در نشست اتحادیه اروپا به رومانی سفر کرده بود، در دفاع از فروش سلاح به عربستان سعودی گفت که «اکثر سلاح‌هایی که به عربستان سعودی فروختیم در داخل اراضی یا در مرز‌های این کشور استفاده می‌شود».

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از ادامه فروش سلاح فرانسوی به عربستان سعودی گفت که چنین اظهاراتی با هدف «نادیده گرفتن جنایات» علیه مردم یمن عنوان می‌شود. وی در صفحه توئیتر خود، اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از فروش سلاح به عربستان را «دورویی آشکار» خواند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از اظهارات خود به کنفرانس اقتصادی بحرین موسوم به «کارگروه منامه» پرداخت و گفت که مواضع یمن در قبل موضوع فلسطین ثابت و غیر قابل تغییر است.

به گزارش پایگاه خبری انصارالله، وی همچنین از یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله در هدف قرار دادن مواضع ائتلاف سعودی و قدرت بازدارندگی آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی اشغالگری دو استان سقطری و المهره توسط نیرو‌های اماراتی، اظهار داشت که اهالی این دو استان یمنی باید در مقابله با سیطره کشور‌های متجاوز اقدام کنند و جلوی تجاوزگری را بگیرند.

صد‌ها نفر از مردم ساکن جزیره سقطری روزیک شنبه در اعتراض به حمایت امارات متحده عربی از شبه نظامیان مخالف دولت مستعفی این کشور و نفوذ این کشور در این جزیره مهم یمنی دست به اعتراض زدند.

معترضان در شهر «حدیبه» مرکز این جزیره همبستگی خود را با حکومت محلی این منطقه که زیر نظر حکومت مستعفی یمن است ابراز داشتند.

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شده است.

سقطری جزیره‌ای در خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور است که اکنون تحت اشغال کامل امارات است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها