سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

هدف آمریکا تقویت شبکه‌های جاسوسی علیه ایران است

غلامحسین اسماعیلی گفت: تربیت کردن شبکه‌های جاسوسی به منظور تخریب و ضربه زدن به کشور ما از برنامه‌های مهم آمریکاست که سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) توانستند با آنها مقابله کنند.
کد خبر: ۳۵۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 02July 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، ///غلامحسین اسماعیلی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) در نشست خبری قوه قضائیه با اشاره به هدف بزرگ دولتمردان آمریکایی مبنی بر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تربیت کردن شبکه‌های جاسوسی به منظور تخریب و ضربه زدن به کشور ما از برنامه‌های مهم دولتمردان آمریکایی است که سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) توانستند با اقداماتی هوشمندانه شبکه جاسوسی آنها را در تمام کشورها کشف و منهدم کنند.

وی با اذعان به این نکته که نقشه های آمریکا یکی پس از دیگری خنثی می‌شود، اما خوی تجاوزگری آنها پایان ناپذیر است، افزود: اهداف شوم دولتمردان آمریکایی در قبال ایران محقق نخواهد شد، چرا که هم ملت و هم مسوولان با هوشمندی هرچه تمام‌تر در مقابل تمام برنامه های آنها ایستاده اند.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۷ شبکه دیگری پس از شبکه فوق شناسایی شد. این شبکه در مراکز هسته‌ای و حساس کشور ورود کرده بود. عوامل این شبکه دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شدند. دو غیر نظامی این پرونده در دادگاه انقلاب به حبس طویل‌المدت محکوم شدند. برای برخی متهمان دیگر این پرونده در دادسرای انتظامی پرونده‌ای تشکیل شد که در نوبت رسیدگی است.

این مقام مسوول با اشاره به آخرین اقدامات دستگاه قضا گفت: کاربردی شدن همایش قوه قضائیه، جلوگیری از اسراف، ارائه میز خدمت در مساجد و نماز جمعه و شرکت سه هزار همکار قضائی در دیدار با رهبر انقلاب از جمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه بود.

وی افزود: بیش از ۲۰ راهبرد در فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت ماموریت‌های قوه قضائیه مطرح بود که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از شیوه‌های کارآمدتر، احیای حقوق عامه، گسترش آزادی‌های مشروع، پیشگیری از جرم و تصویر سازی از قوه قضائیه در افکار عمومی اشاره کرد.

سخنگوی قوه ادامه داد: در اجرای قانون هیچ خط قرمزی نداریم. همکاران ما خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانند.

اسماعیلی اظهار داشت: برخی از مقامات ارشد دولتی به خاطر اطلاعات غلط در ایام هفته قوه قضائیه مطالبی را علیه قضات مطرح کردند. از مسئولان انتظار بر این است که موضوعات را در جلسات بین مسئولان اعلام کنند چرا که رسانه کانال بین مردم و مسئولان است. رسانه کانال ارتباطی بین مقامات با هم نیست.

وی افزود: قضات دادگاه‌ها به مر قانون عمل می‌کنند و هیچ دادگاهی صرفاً به استناد مطالب حاصل از شنود استناد نمی‌کنند البته ممکن است حسب قانون شنود مورد استفاده قرار گیرد صراحتاً اعلام می‌کنم شنود برابر مقررات و ضوابط مصوب شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود. هم قانون و هم مصوبات شورای عالی امنیت چارچوبی برای این مسئله در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها