حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

تجربه دفاع مقدس درس عبرتی برای امریکا و ایادی آن است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تجربه دفاع مقدس درس عبرتی برای امریکا و ایادی آن است.
کد خبر: ۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰ - 22September 2013

تجربه دفاع مقدس درس عبرتی برای امریکا و ایادی آن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در مراسم گرامیداشت 31 شهریور افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس از پرافتخارترین سالهای ایران اسلامی است که هرچه در بزرگداشت این دوران برنامه اجرا کنیم هنوز نتوانستهایم تمام این دوران را برای جوانان و نسلهای جدید تبیین و بازگو کنیم.


امام جمعه شهرکرد گفت: زنان و مردان مبارز و حق طلب ایران اسلامی که پرورشیافتگان مکتب قرآن بودند توانستند مقتدرانه آیات الهی را که مملو از ایثار و شهادت بود را در سالهای دفاع مقدس عملی سازند.   


وی ادامه داد:امروز کسانی که دم از قدرتنمایی و تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا میزنند اگر از دوران دفاع مقدس یادکنند میفهمند که این سلاحها و تجهیزات در برابر ارادههای راسخ جوانان این مرز و بوم ناچیز است.
حجتالاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: آمریکا کوچکتر از آن است که در مقابل ملت اسلامی بتواند عرض اندام کند و تجربه دفاع مقدس میتواند درس عبرتی برای این کشور و ایادی آن باشد.   


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پیروزی نهایی با اسلام است، اظهار داشت: دفاع مقدس به جهانیان نشان داد که یک جمع کوچک با اتکا به خداوند متعال، رهبری دینی و ارادههای مستحکم میتواند در بربرتمام دنیاایستادگی کند و پیروز میدان باشد.


حجتالاسلام والمسلمین نکونام ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: مردمی که در طول سالیان متمادی حکومت ظلم به آنان خودباختگی القا شده بود با پیروزی در هشت سال دفاع جانانه در برابر دشمن به خودباوری رسیدند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری ادامه داد: این جنگ نابرابر به مردم کشور و دنیا نشان داد که تجهیزات و تسلیحات قوی عامل غلبه نیست بلکه ایمان، باور و اعتقاد به رهبری مدبرانه باعث پیروزی در جنگ است.  

 
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دفاع مقدس باعث استحکام پایههای نظام شد اذعان داشت: اقتضای جنگ ویرانگری و تضعیف ملت و دولت است اما این اتفاق در دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور ما برعکس شد و نه تنها پایههای نظام ما سست نشد بلکه انقلاب اسلامی در درون کشور و سایر کشورهای دنیا ریشه دوانید.   


وی تأکید کرد: در تاریخ بارها از ایثارگری در جنگهای صدر اسلام و پیامبر مهربانیها در کتابهای تاریخ خوانده بودیم اما در دوران دفاع مقدس بار دیگر تاریخ ایثارگری مردم تکرار شد.   


حجتالاسلام والمسلمین نکونام رمز پیروزی ملت ایران در جنگ را صبر،مقاومت و پیروی از ولایت دانست و تصریح کرد: باید همه حول محور ولایت فقیه جمع شده و هیچ گاه در برابر دشمنان سست نشویم.   


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فرماندهی امام خمینی(ره) دینی و معنوی بود، تصریح کرد: فرماندهی نشات گرفته از قرآن، دین مبین اسلام و معنویت نه تنها هشت سال بلکه تا ابد میتواند بشریت را به اوج سعادت برساند.   


وی افزود: ولیفقیه محور وحدت ما درکشور و تمام دنیای اسلام است و در دفاع مقدس رمز پیروزی برای رسیدن به قلهها بود.


حجتالاسلام والمسلمین نکونام، احیای روحیه خودباوری را یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس نشان داد که مردم ایران به این میزان از خودباوری و اعتماد به نفس رسیدهاند که میتوانند در برابر ابرقدرتها ایستادگی کنند و آن را شکست دهند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هشت سال دفاع مقدس تفسیر عملی آیات قرآن کریم بود.
شایان ذکراست: دراین روز کارکنان پایور، وظیفه وبسیجیان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین کارکنان کادر، وظیفه و پاسداران یگان ویژه نیروی انتظامی استان درمراسم رژه گوشه ای از توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار