نماینده جامعه هم‌وطنان کلیمی در مجلس:

یهودیت به یک سرزمین جدا نیاز ندارد

نماینده جامعه هم‌وطنان کلیمی در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره تعریف یهودیت به عنوان یک قوم، باید توجه داشته باشیم که یهودیت به معنای یک ملت نیست بلکه یک دین محسوب می‌شود، بنابراین نیاز به داشتن یک سرزمین جدا ندارد.
کد خبر: ۳۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ - 02July 2019

یهودیت به یک سرزمین جدا نیاز نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سیامک مره صدق در «کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که در موسسه فرهنگی هنری شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: اسلام و صهیونیسم دو قضیه کاملا متفاوت هستند که از برخی جنبه‌ها از ریشه با هم تضاد دارند از زمان پیدایش تفکر صهیونیستی بسیاری از یهودیان چه از طیف‌های مذهبی و چه سکولار با آن مخالفت کردند.

وی ادامه داد: یکی از اصرار‌هایی که صهیونیست‌ها دارند، ترویج یهود ستیزی است. وقتی به «بن گوریون» که یکی از بنیانگذاران اسرائیل است می‌گویند اگر شما بنیانگذار نبودید چه می‌کردید؟ می‌گوید برای تبلیغ به کل دنیا می‌رفتم و تا مردم را دعوت کنم یهودیان را لعنت کنند و این یک دلیل هم بیشتر ندارد مبنی بر اینکه صهیونیسم و ضدیت با یهودیان در واقع دو لبه یک قیچی هستند که هدفشان جدا کردن یهودیان از دیگران است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک تفاوت وجود دارد صهیونیست‌ها می‌گویند یهودیان از همه برتر هستند و بنابرابن امکانات بیشتری باید داشته باشند و، اما ضدیهودیان می‌گویند، یهودیان از دیگران پست‌تر هستند و باید جدای از دیگران زندگی کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر درباره تعریف یهودیت به عنوان یک قوم، باید توجه داشته باشیم که یهودیت به معنای یک ملت نیست بلکه یک دین محسوب می‌شود بنابراین نیاز به داشتن یک سرزمین جدا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها و قرن‌هاست که یهودیان در کشور‌های مسلمانان به راحتی زندگی کرده‌اند و یکی از بهترین نمونه‌های همزیستی مسالمت آمیز را در ایران داشتیم.

مره صدق افزود: نکته مهم دیگر اینکه امپریالیسم و استکبار ادعا دارند خود را نماینده مسیحیت اعلام کنند و صهیونیسم هم ادعای نمایندگی یهودیت را دارد. اما این ادعا‌ها ممکن است به بروز یک جنگ مذهبی بین مسیحیان و یهودیان منجر شود و تعداد قابل توجهی از مسیحیان و یهودیان که اطلاع دقیقی از مسائل ندارند به صورت ناخودآگاه در مقام دشمنی هم قرار بگیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید به فرمایشات امام راحل بیشتر توجه کنیم، ایشان قبل از پیروزی انقلاب فرمودند که باید بین اسرائیل و یهودیان و همچنین صهیونیسم و یهودیت تفاوت قایل شد. البته این مساله مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته و باعث می‌شود جلوی یکی از حملات حق طلبانه‌ای که دشمن در دست انجام دارد، گرفته شود. بدین ترتیب نمی‌توانند مسلمانان را به جرم یهودی و یا مسیحی ستیزی مورد هجوم قراردهند.

وی عنوان کرد: حقوق بشر غربی زاییده سکولاریسم و لائیسیته است از زمانی که نقش دین به عنوان روشنفکری در فضای عمومی جوامع غربی کمرنگ شد، به دنبال آن حقوق بشر شکل گرفت در صورتی که در دیدگاه شرقی و ابراهیمی حقوق بشر حالت کاملا مذهبی دارد و از مذهب سرچشمه می‌گیرد و همه انسان‌ها به ماهوانسان کرامت دارند و به صورت مساوی خلق شده‌اند.

مره صدق افزود: حقوق بشر‌ی که با آزادی همجنس بازی همراه باشد و اجازه دهد دو مرد همجنس باز یک بچه‌ای را به فرزندی بگیرند و حقوق بشری که فحشا را قانونمند می‌کند و از آن مالیات می‌گیرد به هیچ وجه نمی‌تواند دید الهی و حتی انسانی به قضایا داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این نه تنها حقوق بشر نیست بلکه ضد آن است، متاسفانه برخی متفکران سکولار دنبال این هستند که حقوق بشر را به یک ایدئولوژی تبدیل کنند و حقوق بشر را بر تمامی مسایل فرهنگی دیگر غلبه بدهند و در چارچوب ایدئولوژی یک دنیای جدید را براساس ایدئولوژی حقوق بشر بسازند که دنیای نئولیبرال‌هاست.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها