هشدار مقام فلسطینی در خصوص ساخت راه‌آهن حیفا-خلیج فارس

معاون «محمود عباس» پروژه خط آهن حیفا-خلیج فارس را در راستای عادی‌سازی بی سابقه روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خواند.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ - 02July 2019

هشدار مقام فلسطینی در خصوص ساخت راه‌آهن حیفا-خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمود العالول» نائب رئیس جنبش «فتح» در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای ساخت خط آهن ارتباطی با کشورهای عربی هشدار داد و گفت که این اقدام تل آویو در صورت تکمیل، آغاز «یک روند عادی‌سازی بی سابقه» است.

به نوشته پایگاه القدس العربی، او همچنین گفت که مردم کشورهای عربی باید به این اقدامات با حساسیت بالایی توجه کنند.

این پروژه با هزینه دو میلیارد شیکل (۵۵۰ میلیون دلار) که قرار است با اتصال خط آهن اسرائیل به اردن، به شبکه ریلی منطقه غرب آسیا وصل شود، سال گذشته در بودجه ۲۰۱۹ رژیم صهیونیستی گنجانده شد. طرح خط آهن حیفا-خلیج فارس از سال ۲۰۱۵ به طور جد در محافل صهیونیستی از سوی «یسرائیل کاتص» وزیر امنیت و راه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

به نوشته القدس العربی، رژیم اسرائیل تلاش دارد با استفاده از این پروژه، مرکز ثقل ارتباط زمینی در منطقه شود و با استفاده از آن اقتصاد خود را تقویت کند؛ به خصوص اینکه در این راستا حمایت کامل واشنگتن را نیز با خود به همراه دارد.

این مقام فلسطینی در ادامه با اشاره به حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا و «جیسون گرینبلات» نماینده این کشور، در مراسم افتتاح تونلی در شهرک «سلوان» در شهر قدس اشغالی، حمایت برخی کشورهای عربی از مواضع آمریکا در خصوص روند صلح [سازش] را مورد انتقاد قرار داد.

«محمود العالول» تأکید کرد که حضور این مسئولان آمریکایی ثابت کرد که واشنگتن فقط حمایت کننده سیاست‌های رژیم صهیونیستی نیست بلکه شریک این رژیم در اشغال‌گری و شهرک‌سازی است.

معاون «محمود عباس» همچنین گفت که رهبران فلسطینی تمامی تلاش و فعالیت‌های خود را برای مقابله با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمامی ابزارها به کار خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی شب یکشنبه گذشته با حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا و «جیسون گرینبلات» نماینده این کشور، تونلی را در شهرک «سلوان» را افتتاح کرد. این تونل از منطقه تاریخی «سلوان» آغاز می‌شود و از زیر مسجدالاقصی و محوطه دیوار «براق» عبور می‌کند. فلسطینی‌ها این پروژه را در راستای یهودی‌سازی هر چه بیشتر بیت‌المقدس می‌دانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار