دمشق: بازپس‌گیری ادلب برای بازگشت ثبات به منطقه مهم است

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن تأکید بر بازپس‌گیری استان ادلب از تروریست‌ها، گفت: دمشق برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی آماده است.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ - 02July 2019

دمشق: بازپس‌گیری ادلب برای بازگشت ثبات به منطقه مهم استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «فیصل مقداد»، معاون وزیر امور خارجه سوریه از ضرورت بازپس‌گیری استان ادلب (شمال سوریه) سخن گفت.

مقداد سه‌شنبه طی نشست خبری مشترک با «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی که هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد، گفت که عملیات ضد تروریستی در استان ادلب ادامه دارد و بر اساس طرح برنامه ریزی شده به شکل دقیق پیش‌ می‌رود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد: «بازگشت ادلب به آغوش وطن عامل اصلی در بازگشت ثبات به این منطقه است».

استان ادلب سوریه از جمله مناطقی‌ست که از چند سال پیش در اشغال گروه‌های مختلف تروریستی است. این استان بر اساس توافق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست «آستانه چهارم» موسوم به توافق «مناطق کاهش تنش»، جزء مناطق آتش‌بس است. با این حال، عملیات علیه داعش و النصره شامل این کاهش تنش نمی‌شود.

فیصل مقداد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که در جریان خطرات حملات رژیم صهیونیستی به سوریه باشد. او به رژیم تل‌آویو هشدار داد که سوریه این آمادگی را دارد که مقابله به مثل کند و پاسخ این حملات را بدهد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با بیان این که دمشق در برابر تجاوزگری‌های تل‌آویو هرگز ساکت نخواهد نشست، گفت که منطقه به آرامش نیاز دارد نه تشدید درگیری‌ها.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز دوشنبه بار دیگر به مواضعی در اطراف شهر دمشق و استان حمص (غرب سوریه) حمله موشکی کردند که پدافند هوایی سوریه به مقابله برخواست. در این حمله چهار غیر نظامی از جمله یک نوزاد شیرخوار کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

این تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی اعتراض دولت سوریه و روسیه را در پی داشته است. وزارت خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه‌ای به شورای امنیت و سازمان ملل آن را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از تکرار اینگونه تجاوزات شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار