زندگینامه شهید تازه تفحص شده که بعد از 31 سال به آغوش خانواده‎اش بازگشت

«غلامرضا سلیمی» در روستای «سالم آباد» از توابع بخش تنگستان استان بوشهر دیده به جهان گشود و در منطقه عملیاتی «زبیدات» شهد شیرین شهادت را نوشید و پس از 31 سال فراق از خانواده به آغوش خانواده‎اش بازگشت.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ - 02July 2019

زندگینامه شهید تازه تفحص شده که بعد از 31 سال به آغوش خانواده بازگشت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از  بوشهر، خداوند در تاریخ 1347/06/21 به خانواده مذهبی و فقير «درویش سلیمی» در روستای «سالم آباد» از توابع بخش تنگستان استان بوشهر فرزند پسری عنایت کرد که پدر به خاطر ارادتش به امام رضا (ع) نامش را غلامرضا گذاشت.

 غلامرضا که کودکی ساکت بود دارای ظاهری فوق العاده مظلوم بود و این مظلوميت در دوران زندگی کوتاهش نمایان بود.

شهید سلیمی به فرایض دینی اهمیت بسیاری می داد و از لحاظ اخلاق و رفتار نمونه و بی نظیر بود بطوری که اخلاق و رفتارش زبانزده خاص و عام شده بود.

وی تحصیلات ابتدایی خود را در روستای «سالم آباد»  گذراند و جهت ادامه به تحصیل به شهر رفت اما به دلیل فقر خانواده مجبور به ترک تحصیل در پایان سال اول راهنمایی شد و جهت مساعدت و کمک به معیشت خانواده مشغول به کار بنایی شد.

صفا و صميميت، سادگی و معنویت از جمله خصوصیات اخلاقی خاص دیگر غلامرضا بود که همین امر باعث شده بود که او از محبوبیت خاصی در بین جوانان و مردم روستا برخوردار باشد .

غلامرضا با صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکل بسیج مستضعفين در سال 1358 از افرادی بود که در کسوت بسیجی برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی به فرمان مقتدای بزرگ خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفت.

وی در طی سال های 63 تا 65 به عنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد شد و در سال 1366 به عنوان سرباز ارتش عازم خدمت به نظام و انقلاب شد.

غلامرضا 11 ماه از خدمت سربازی را گذرانده بود که بر اثر اصابت ترکش از ناحيه چشم مجروح شد و پس از حدود یک ماه بستری بودن در بیمارستان اهواز سرزده به منزل بازگشت و پس از بهبودی نسبی با وجود ناراحتی از ناحیه ی دو چشم به علت عشق و علاقه فراوانی که به امام راحل و شهادت داشت مجددا به محل ماموریت خود برگشت.

وی سرانجام در تاریخ 1367/ 04 /21 در پی تک سنگین دشمن بعثی که از گازهای شیمیایی استفاده کرده بود در منطقه عملیاتی «زبیدات» شهد شیرین شهادت را نوشید و به همرزمان شهیدش پیوست و پس از 31 سال فراق از خانواده به وسیله وسایل شخصی اش تفحصص شد و به آغوش دیار خود بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها