مجتهدزاده:

نخبگان جامعه «هویت اجتماعی» را به زنان کشورمان برگردانند

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: مهم‌ترین مولفه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بحث هویت و باور اجتماعی است. دشمنان با تمام ابزارها درصدد زدودن این باور در بانوان جامعه به عنوان اثرگذارترین افراد در جامعه و مادران آینده هستند.
کد خبر: ۳۵۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ - 03July 2019

مهمترین مولفه شکل‌گیری تحقق تمدن نوین اسلامی «بازیابی هویت» است/ نخبگان جامعه «هویت اجتماعی» را به زنان کشورمان برگردانندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اردوی آموزشی تفریحی دختران شاغل سازمان صدا و سیما به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در این مراسم اظهار داشت: هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمر است که بر چهار رکن دین، عقلانیت، علم و اخلاق بنا شده است. برای تحقق آن بایستی پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در مسیر تمدن سازی پشت سر گذاشته شوند.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی بر اساس آرمان‌ها و مولفه‌هایی روشن و با هدف زمینه سازی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان عدالت اجتماعی را مهم‌ترین رکن تمدن نوین اسلامی معرفی و عنوان کرد: اگر قرار باشد وجه تمایز تمدن نوین اسلامی با سایر تمدن را بیان کنیم، بدون شک این وجه تمایز، تعریف مترقی اسلام از عدالت اجتماعی، و مهم‌تر از آن، میزان سرمایه‌گذاری بر روی آن خواهد بود.

مجتهدزاده ادامه داد: تمدن نوین اسلامی بازگشت به گذشته نیست بلکه منظور از آن، بهره‌گیری هوشمندانه از سرمایه‌ها و تجارب ارزنده تاریخی و همچنین ایجاد بسترهای نو و امروزی، برای یک جهش تمدنی در آینده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک نوآوری بود که برای حفظ آن نیاز به جامعه سالم، پویا و محکم داریم و نقش زن به عنوان پیشران و لوکوموتیو حرکت رو به جلو برای داشتن جامعه سعادتمند بر همگان محرز است.

مجتهدزاده یادآور شد: مهمترین مولفه شکل‌گیری تحقق تمدن نوین اسلامی بحث هویت و باور اجتماعی است. دشمنان با تمام ابزارها درصدد زدودن این باور در بانوان جامعه به عنوان اثرگذارترین افراد در جامعه و مادران آینده هستند لذا ضروری است که نخبگان جامعه این هویت اجتماعی را به زنان برگردانند.

به گفته مجتهدزاده معمولا جوامعی در مسیر پیشرفت و تمدن سازی قرار می‌گیرند که به سطح مناسبی از خودباوری دست پیدا کرده‌اند. امروز جامعه به برکت انقلاب اسلامی به خودباوری رسیده اما این خودباوری عمق کافی پیدا نکرده است و می‌تواند با هجمه‌های فرهنگی ترک بردارد. بنابراین، تقویت هویت و خودباوری اجتماعی یکی از لوازم اصلی قدم گذاشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر هویت اجتماعی که فرد نسبت به کشور، آیین و آرمان‌هایش دارد بتوانیم نسبت به جوانان زنده کنیم، بهترین و مهمترین وظیفه را انجام داده‎‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه بی‌هدف و فاقد یک چشم‌انداز روشن، یک جامعه مرده و پژمرده است، اظهار داشت: شکل‌گیری همبستگی اجتماعی برای نزدیک شدن به اهداف و آرمان‌هاست. همبستگی زمانی شکل می‌گیرد که عزم و اراده قوی برای تحقق اهداف و آرمان‌ها وجود داشته باشد. خود عزم و اراده قوی هم مولود خودباوری و امید به امکان تحقق اهداف و آرمان‌هاست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان توضیح داد: اگر در جامعه‌ای، عزم و اراده ملی وجود نداشته باشد، هر روز شاهد دعواها و اختلافات پوچ سیاسی خواهیم بود که مانع از رسیدن به جامعه پویا خواهد شد. بنابراین تبیین و صیقل دادن اهداف و آرمان‌ها و تبدیل آن به فهم عمومی، ایجاد امید در جامعه و تقویت همبستگی اجتماعی برای حرکت جمعی به‌سوی اهداف و آرمان‌ها، یکی از لوازم اصلی قدم نهادن در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار