مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان کرمان:

شهدا علمداران حقیقی در دوران دفاع مقدس بودند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه خانواده شهدا علمداران حق هستند و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند، گفت: شهدا در حقیقت علمداران حقیقی در دوران دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۳۵۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در جلسه «اُنس با دختران شهدا» به مناسبت روز دختر در جوار گنبد در حال ساخت حرم مطهر امام حسین علیه السلام اظهار داشت: زمین این مکان به واسطه حضور گنبد ابا عبدالله الحسین (ع) عزت و شرف پیدا کرده و خداوند این توفیق را به ما کرمانی‌ها داده است تا گنبد شریف ابا عبدالله (ع) که دعاها را مستجاب می‌کند در کرمان ساخته شود و این به واسطه خون پاک پدران شما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان استان کرمان در قالب لشکر ثارالله در میدان رزم حضور داشتند و مردم دیار کریمان این نیابت را گرفتند که کلمه ثارالله بر تارک رزمندگان جنوب شرق کشور نقش ببندد و این هم از عنایاتی است که نصیب کرمانی ها شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خواهران اقدام به تشکیل گروه‌های فرهنگی با حضور همسران شهدا کرده‌اند، افزود: تشکیل این گروه‌های فرهنگی فرصتی استثنایی است تا به برکت این عزیزان، فرهنگ ایثار و شهادت بیش از بیش در جامعه ترویج و نهادینه شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه خانواده شهدا علمداران حق هستند و با حضور خود در این مکان یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند، گفت: شهدا در حقیقت علمداران حقیقی دوران دفاع مقدس بودند.

وی با بیان اینکه ذکر شهدا، ذکر الله‌اکبر است و دیدن فرزند شهید برای عامه مردم در حقیقت دیدن آن ذکر است، افزود: گنبد اباعبدالله الحسین (ع) برای همیشه در این مکان باقی نمی ماند و ان شا‌الله خیمه امام حسین (ع) اینجا پابرجا خواهد بود و شایسته است دوستداران اهل بیت (ع) از این فرصت استفاده کرده و در اینجا حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها