مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اذعان آمریکایی‌ها به عمدی بودن حمله به هواپیمای مسافربری ایران

حجت‌الاسلام علی لرستانی: گفت با اینکه در ابتدا مقامات آمریکایی گفتند که حمله به ایرباس ایرانی، اتفاقی بوده است، ولی بعدها اذعان داشتند که حمله به این هواپیمای مسافربری نه‌تنها اتفاقی نبوده، بلکه عمدی و از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود.
کد خبر: ۳۵۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ - 09July 2019

اذعان آمریکایی‌ها به عمدی بودن حمله به هواپیمای مسافر بری ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد با اشاره به حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در 12 تیر 1367 هواپیمای مسافربری ایران در حالی که حامل مسافران غیرنظامی و مردم عادی بود، توسط ناوگان آمریکا مورد حمله قرار گرفت و تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مسافران این هواپیما زن و کودک بودند، افزود: با اینکه در ابتدا  مقامات آمریکایی گفتند که این حادثه، اتفاقی بوده است، ولی بعدها اذعان داشتند که حمله به این هواپیمای مسافربری نه تنها اتفاقی نبوده، بلکه عمدی و از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود.

لرستانی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی، روزهای پایانی خود را می‌گذراند و حالا آمریکایی‌ها هم، برای دفاع از صدام وارد خلیج فارس شده بودند، گفت: در همان زمان چندین درگیری مستقیم با نیروهای ایرانی، ضربات سنگینی به یگان دریایی شیطان بزرگ وارد کرده بود و حالا آنها باید به گونه‌ای این سرشکستگی‌ها را جبران می‌کردند حتی اگر به قیمت گرفتن جان ده‌ها زن، مرد و کودک بی‌گناه باشد.

مسول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: ماموریت به ناو جنگی «وینسنس» سپرده شد که فرماندهی آن را کاپیتان «ویلیام راجرز» بر عهده داشت.

 وی با ذکر این مطلب که صدام با گسترش جنگ به محدوده آبهای خلیج فارس و تهدید امنیت مسیر ترانزیت انرژی، بهانه لازم را به آمریکا داد تا با حضور نظامی در آب‌های خلیج فارس کفه ترازو را به نفع عراق سنگین کند؛ بیان کرد: آمریکا هم در لوای اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری، بارها به ‌کشتی‌های ایرانی و سکوهای نفتی ایران حمله کرد و علناً حمایت خود را از رژیم بعث به نمایش گذاشت.

این مقام مسئول با ابراز تأسف از اینکه اوج اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا در این برهه، حمله به هواپیما مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ خاطرنشان کرد: به لحاظ تحلیل سیاسی نیز کاملاً واضح است که آمریکایی‌ها با این اقدام شنیع و غیرانسانی در واقع پیام روشنی برای جمهوری اسلامی ایران ارسال کردند که در صورت به پایان نرسیدن جنگ، چه تبعاتی دامن‌گیر آنها خواهد شد.

لرستانی این اقدام آمریکایی‌ها  را با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی  در جنگ جهانی دوم  مقایسه کرد و افزود: اما مردم ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با توکل برخدا و ایمان و اتحاد و یکپارچگی و تبعیت از امام خود و باج ندادن به چپاول گران زمانه در برابر لشکریان شیطان پیروز میدان شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها